جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نجفی روحانی و نزار حبل المتین

حوزه/ متولي جديد آستان مقدس علوي گفت: جنگ تحميلي عراق عليه ايران براي ايجاد تفرقه بين دو كشور بود و البته توطئه داعش هم در همين مسير است، ولي من مطمئنم كه به ولطف الهي همه اين نقشه‌ها نقش برآب مي‌شود و ما هم آماده همكاري براي تقويت روابط دو ملت هستيم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه حج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد نزار حبل المتين،‌متولي جديد حرم علوي، در ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق و هيئت همراه، مردم ايران و عراق را ملتي واحد خواند و تصريح كرد: اين دو ملت از جهات مختلف و به ويژه مذهب و عقيده بسيار به هم نزديك هستند و از گذشته‌هاي دور در كنار هم بوده و در آينده هم با هم تعاملات وسيعي را خواهند داشت.

وي با تاكيد براينكه اسلام ناب محمدي به ما ياد داده است كه عرب و عجم با هم برادرند، تصريح كرد: براي ما وحدت جهان اسلام و به ويژه مكتب اهل بيت اهميت دارد كه تلاش مي‌كنيم اين تفكر وحدت آفرين در ميان جوامع رسوخ پيدا كند.

متولي جديد آستان مقدس حضرت علي (عليه‌السلام) اشاره اي هم به هنر معماري ايراني كرد و افزود: ما براي معماري ايراني ارزش خاصي قايل هستيم و آثار هنري زيبايي كه به دست هنرمندان ايراني ساخته شده در هر گوشه اي كه باشد، قابل تقدير و تحسين است.

تلاش های صدام و صدامیان برای تفرقه بین ایران و عراق

وي اقدامات دشمنان اسلام و به ويژه صدام در اخراج ايراني‌ها در سال ۱۹۷۰ میلادی از عراق را با هدف خالي كردن علماي ايراني از حوزه علميه نجف عنوان و خاطرنشان كرد: جنگ تحميلي عراق عليه ايران هم براي ايجاد تفرقه بين دو كشور بود و توطئه داعش هم در همين مسير است ولي من مطمئنم كه به ولطف الهي همه اين نقشه‌ها نقش برآب مي‌شود و ما هم آماده همكاري براي تقويت روابط دو ملت هستيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين حبل المتين با تاكيد بر لزوم تسريع در ساخت صحن فاطمي با دقت و ظرافت معماري اسلامي، گفت: با اين حجم زائراني كه از ايران، عراق و ساير كشور هابه زيارت حضرت امير (عليه‌السلام) مي‌آيند با محدوديت هايي مواجه هستيم و زائران با مشكلات عديده اي روبرو هستند.

متولي آستان مقدس حضرت امير (عليه‌السلام) بر حل بسياري از مشكلات كنوني با راه اندازي صحن جامع فاطمي خبر دادو گفت: بايد اين صحن حرم مطهر را به مقام امام سجاد مرتبط كنيم تا زائران پس از خروج با گنبد سبز مقام امام زين العابدين مواجه شوند.

پاكسازي و نظافت اطراف حرم مطهر از موضوعات ديگري بود كه حجت‌الاسلام والمسلمين حبل المتين بر آن تاكيد كرد و گفت: اخيرا طرح پاكسازي اطراف عتبه علوي را ارائه داديم كه شهرداري نجف آن را پذيرفت و در حال حاضر آن را به اجرا گذاشته كه به نوعي در اين طرح همكاري و هم افزايي نيروهاي داوطلب و مستخدم شهرداري نجف اشرف است كه در ميان داوطلبان ايراني‌هاي زيادي هم ديده مي‌شود.

وي به بيان نمونه هايي از اظهار ارادت هايي كه افراد در راستاي تمييز نگاه داشتن اطراف عتبه علوي مي‌كردند، پرداخت و گفت: وقتي به يكي از كساني كه در حال نظافت بود مي‌خواستم پولي را بدهم كه وسيله كارش باشد و زمين را طي بكشد، ناراحت شد و گفت كه من حاضرم با زبانم اين مسير را طي بكشم، چراكه اينجا محل تردد ملائكه است.

حجت‌الاسلام والمسلمين حبل المتين هدف گذاري حداقل ۲ ميليون خادم افتخاري نظافت حرم علوي را اعلام كرد و افزود: همراهي مردم با طرح‌هاي پاكسازي بسيار مطلوب است و ما در حال فرهنگسازي براي آنها هستيم، بدين صورت كه ۶۰ نفر از حله براي پاكسازي آمده بودند و شرط پاكسازي را پاكسازي شهر خودشان قرار داديم تا اين فرهنگ در ميان همه عراقي‌ها بيش از پيش رعايت شود.

وي فرهنگسازي و استفاده از نيروهاي مردمي در اين حركت را مناسب‌تر از استفاده از ماشين آلات مدرن براي پاكسازي شهر برشمرد و گفت: استفاده از ماشين آلات در هر زماني با قرار دادي كه بسته مي‌شود قابل انجام است، ولي اولويت ما عادت مردم به تميز نگهداشتن شهرها و به ويژه عتبات عاليات است.

حجت‌الاسلام والمسلمين حبل المتين با اشاره به تشويق بانوان خادم آستان مقدس حضرت علي (عليه‌السلام) در روز ميلاد آن حضرت گفت: به همين مناسبت به همه فرزنداني كه در بيمارستان‌هاي نجف به دنيا آمده اند هديه اي اعطا شد و حتي اعلام كرديم كه هر كجاي جهان كه دختري در اين روز به نام فاطمه يا زهرا باشد، جايزه اي برايش در نظر مي‌گيريم.

وي در پاسخ نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، مبني بر دعوت به ايران از طرف نماينده محترم ولي فقيه در امور حج و زيارت اظهار داشت: تمايل دارم به ايران سفر كنم و نيز با مقام معظم رهبري ملاقات نمايم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha