جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شاه آبادی دبیر

حوزه/ دبیر همایش حکومت علوی گفت: پس از اعلام فراخوان بیش از1000 چکیده و حدود 500 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که از این میان 100 مقاله در مرحله اول و 40 مقاله در مرحله دومین پذیرش شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی امروز در مراسم افتتاحیه همایش «حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن» که در دانشگاه مفید برگزار شد با اشاره به برگزاری این همایش گفت: محورهای این همایش از یک سال پیش ارایه شده و دبیرخانه مشغول به گردآوری آثار بوده است.

وی افزود: خوشبختانه مراکز مختلفی برای برگزاری این همایش با دانشگاه مفید همکاری داشتند که مکتب امیرالمومنین(ع)، مرکز تحقیقات امام علی(ع)،  پژوهشگاه مطالعات اسلامی، مرکز علوم انسانی وابسته به دانشگاه فردوسی مشهد و.... در این همایش کمک رسان ما بودند.

دبیر همایش حکومت علمی نگاهی پس از 14قرن بیان کرد: این همایش به برکت امیرالمومنین علی(ع) و تلاش های آیت الله العظمی موسوی اردبیلی برگزار شده است.

حجت الاسلام شاه آبادی بیان کرد:  یکی از فعالیت های بسیار خوبی که در  این راستا انجام شد، نگارش نهج البلاغه ای مرتب شده که این کتاب بر اساس زمان صدور خطبه ها و نامه ها را آورده است.

وی گفت: پس از اعلام فراخوان بیش از1000 چکیده و حدود 500 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که از این میان 100 مقاله در مرحله اول و 40 مقاله در مرحله دومین پذیرش شدند.

وی افزود: در این دو روز که همایش در دانشگاه مفید برگزار می شود علاوه بر نشست افتتاحیه 12 نشست تخصصی برگزار و چهل مقاله نیز ارایه خواهد شد.

دبیر همایش حکومت علوی با تشکر از همه نهادها و سازمان های همکار در این همایش به ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: آنچه محقق شده به برکت وجودی امیرالمومنین علی(ع) و تلاش های  حضرت آیت الله موسوی اردبیلی است و امیدواریم این نهال معنوی هر روز پرثمرتر و سایه خود را بر سر محققان و پژوهشگران و مشتاقان فرهنگ اهل بیت(ع) بگستراند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha