پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میر سعید موسوی کریمی

حوزه/ تولید دانش در حوزه علوم انسانی سازگار با مبانی دینی و مکتب اهل بیت(ع) و همچنین تلاش در جهت و تربیت نیروی انسانی دین دار، دین مداری ، ارزش نهادن به کرامت و حقوق انسانی، دانایی محوری و .... از جمله اصول این دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، میر سعید موسوی کریمی امروز در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی "حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن" که در دانشگاه مفید برگزار شد، با اشاره به برگزاری همایش مذکور گفت: این دانشگاه در حقیقت بخشی از موسسه خیریه مکتب امیرالمومنین(ع) است که دارای اهداف تحقیقاتی، علمی و آموزشی است.

وی افزود: این موسسه دارای وظایف مختلفی از جمله تاسیس مراکز تحقیقاتی و تعلیماتی شامل مدارس، دانشگاه، کتابخانه، موسسات آموزشی و حوزههای علوم دینی و.... است.

وی افزود:  پرداخت شهریه به حوزهها و مدارس علوم دینی و دانشجویان مستعد، چاپ کتاب، مجلات، روزنامهها و انواع نرم افزارها، تشکیل و برپایی مجالس سخنرانی، میزگرد و تبادل همکاری با مراکز علمی از جمله برنامههای مکتب امیرالمومنین(ع) می باشد.

قائم مقام دانشگاه مفید با اشاره به تلاش این مرکز برای شناسایی و رفع موانع به منظور رشد و تعالی معنوی گفت: موسسه مکتب امیرالمومنین(ع) مساجد و مراکز فرهنگی چون مسجد نور، مسجد امیرالمومنین(ع)، مسجد توحید، مسجد النبی(ص)، دفاتر بیت و امور طلاب است که در راستای توسعه علوم دینی در جامعه فعالیت میکند.

وی گفت: در بخش آموزشی این مکتب دارای  مدارس مفید  است که تاسیس آن به پیش از انقلاب بر می گردد؛  تا کنون 13 مدرسه با عنوان مفید ایجاد شده و دانشگاه مفید نیز بخشی از این مجموعه عملی است.

موسوی کریمی تصریح کرد: ساختار امور خیریه موسسه مکتب امیرالمومنین(ع) نیز شامل صندوق قرض الحسنه، کمک های بلاعوض، تامین جهیزیه و همکاری با موسسات خیریه است.

قائم مقام رئیس دانشگاه مفید خاطرنشان کرد: دانشگاه مفید نخستین دانشگاه اسلامی است که در قم تاسیس شده به این معنی که دغدغه آموزه های دینی را دارد و همچنین اولین دانشگاه وابسته به یک مرجع محسوب می شود؛ در حقیقت تولید علوم انسانی منطبق با اسلام و آموزههای اهل بیت(ع) هدف اصلی تاسیس دانشگاه مفید بوده است.

وی گفت: اساسنامه دانشگاه مفید در سال 1367 در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و سال بعد این دانشگاه در قم آغاز به کار کرد و  در سال گذشته مسیر تازه ای در راستای رشد خود آغاز نموده که خوشبختانه در این حوزه نیز به دستاوردهای مناسبی رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha