جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام موسوی ، استاد حوزه علمیه قم

​حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی، پیاده‌روی اربعین بهترین موقعیت برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) دانست و گفت: اربعین حسینی تجلی «أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرين» بوده و ما با به‌کارگیری استعدادهای خویش در راه اهل‌بیت(ع)، نقشی حداکثری در ظهور امام زمان(عج) داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت الاسلام سید منصور موسوی،  کارشناس دینی حوزه علمیه خوزستان، در موکب رایةالثقافة مسیر نجف تا کربلا، به بیان سخنانی پیرامون «فلسفه پیاده‌روی اربعین» پرداخت و اظهار داشت: فلسفه پیاده‌روی اربعین همان فلسفه قیام امام(ره) و مقدمه سازی برای ظهور امام زمان(ع) است.

وی با طرح این سؤال که «پیاده‌روی اربعین چگونه زمینه‌ساز ظهور امام زمان عج خواهد شد؟»، پاسخ داد: تنها راه زمینه‌سازی ظهور، ایجاد یک مدل و نمونه‌های کوچک از زمان ظهور امام زمان خواهد بود و ما می‌خواهیم به مردم دنیا بگوییم که وقتی حضرت ظهور کرد، مرزها از بین رفته و سراسر جهان راهی مسیر امام می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه، اربعین حسینی را مدلی از زمانه عصر ظهور امام زمان(عج) دانست و تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین، به تمام دنیا آیه «أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرين» نشان می‌دهد که وقتی محور ارتباطات، محبت خدا و اولیاءالله شود، مؤمنین به یکدیگر پیونده خورده و مرزهای جهان از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام موسوی، یکی از بهترین جلوه‌های پیاده‌روی اربعین حسینی را «محبت بین مؤمنین» دانست و تصریح کرد: در پیاده‌روی اربعین حسینی، بیشترین نکته‌ای که نگاه انسان را به خود جلب می‌کند، محبت بین مؤمنین است و طبق آیه ۵۳ سوره مائده، اگر مؤمنین خواستار ایجاد تمدن بزرگ هستند، در قدم نخست باید محبت یکدیگر بوده و اربعین بهترین فرصتی برای تمرین این محبت بینابینی و از بین بردن مرزهای اعتباری است.

وی با تأکید بر این‌که یکی از نتایج پیاده‌روی اربعین حسینی، به رخ کشیدن ابهت شیعه، در دل کفار است، گفت: محبت بین مؤمنین روی دیگری داشته و نتیجه نهایی آن، ابهتی از شیعه است که در دل کفار ایجاد می‌شود.

کارشناس دینی حوزه علمیه خوزستان، پیاده‌روی اربعین را بهترین موقعیت برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) دانست و اظهارداشت: اربعین حسینی تجلی «أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرين» بوده و ما هم می‌توانیم نقش حداکثری در ظهور امام زمان(عج) ایجاد کنیم و آن «شکوفایی استعدادهای خویش و به‌کارگیری‌اش در خدمت اهل‌بیت(ع)» است.

حجت‌الاسلام موسوی، در پایان بابیان این‌که محبت امام حسین(ع) دل‌های مسلمانان را به یکدیگر نزدیک می‌کند، گفت: در پیاده‌روی اربعین، نباید گفت اهالی ایران و عراق و لبنان! بلکه باید گفت: «محبین حسین(ع)» چراکه «حب الحسین یجمعنا» و محبان حسین(ع) باید قدر این نعمتی که إن‌شاءالله زمینه‌ساز ظهور آقا امام زمان(عج) می‌شود را بدانند.

 

علاقمندان برای دریافت پادکست صوتی این خبر اینجا کلیک کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha