شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اربعین

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: طبق آمار اعلام شده بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر در اجتماع بزرگ اربعین حسینی (ع) شرکت می‌کنند و باید بهترین بهره تبلیغی را از این اجتماع بزرگ ببریم.

حجت الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با بیان اینکه انتقال مفاهیم عاشورایی از جمله وظایف مبلغان دینی است، اظهار داشت: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی پیام اصلی قیام و حادثه عظیم عاشورا بوده که در این راستا مبلغان باید بیش از پیش به این مهم توجه داشته و تلاش کنند.

وی تاکید کرد: روحانیون و مبلغانی که در مراسم با شکوه پیاده روی اربعین حسینی شرکت می‌کنند باید سطح دانش و معرفت خود را برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان گسترش دهند.

حجت الاسلام خادمی همچنین مهمترین و برجسته ترین ویژگی قیام عاشورا را بصیرت دانست و افزود: نخستین ویژگی یک مسلمان واقعی داشتن بصیرت و آگاهی است و امروز به برکت همین بصیرت است که دشمنان به دنبال توطئه و ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه فرصت تبلیغ در ایام اربعین در زمان های گذشته مثل الان فراهم نبود، گفت: امروز به برکت نهضت امام خمینی (ره) و بیداری اسلامی، اربعین به بزرگترین گردهمایی در جهان اسلام تبدیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه زائران ایرانی اربعین حسینی انتقال دهنده فرهنگ شیعه و ایران در این اجتماع بزرگ هستند، خاطرنشان کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در شرایط حساسی که اسلام و تشیع دارد، با شرکت در این حرکت بزرگ و حماسی عشق و ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان داده و می‌خواهند مکتب امام حسین (ع) را بیش از پیش به گوش جهانیان برسانند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha