جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مدیران آستان رضوي با سرپرست سرکنسولگری عراق در مشهد

حوزه / جمعی از معاونان و مدیران آستان قدس رضوی در دیدار با نصیر عبدالمحسن؛ سرپرست سرکنسولگری عراق در مشهد، ضمن تشکر از تلاش های شبانه روزی کنسولگری این کشور در زمینه صدور ویزای زائران پیاده مراسم اربعین حسینی، بر آمادگی هر چه بیشتر برای همکاری های فی مابین در ایام سوگواری اباعبدالله(ع) تاکید کردند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد ، در این دیدار که در آستانه برپایی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برگزار شد، سید خلیل منبتی؛ معاون اماکن متبرکه و امور زائران، مصطفی خاکسار قهرودی؛ معاون امداد مستضعفان، محمد امین توکلی زاده؛ مدیر كل روابط عمومي و امور رسانه و حجت الاسلام و المسلمین فرازی نیا؛ مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی دفتر تولیت آستان قدس رضوی حضور داشتند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای خدمت به زائران پیاده امام رضا(علیه السلام) گفت: سال گذشته برای نخستین بار 240 نفر از خدمه بارگاه منور رضوی را برای ارائه خدمت به عراق اعزام کردیم که این اتفاق در تاریخ آستان قدس رضوی بی سابقه بوده است.

سید خلیل منبتی با بیان اینکه امسال به صورت وسیع تر در این راهپیمایی بزرگ حضور خواهیم یافت، افزود: سه موکب به نام مبارک امام رضا(ع) در پایانه مرزی مهران، مسیر نجف به کربلا (عمود ٢٨۵ ) و در مجاورت حرم امام حسین(ع) در شهر کربلای معلی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: موکب بزرگ الامام رضا(علیه السلام) در مسیر نجف به کربلای معلی و در زمینی به مساحت۴٠ هزار متر مربع و با ٨ هزار مترمربع بنا، وقف آستان مقدس رضوی شده است که امکان اسکان و پذیرایی از ۵ هزار زائر را داراست.

منبتی تصریح کرد: در کربلای معلی و در مجاورت حرم مطهر حضرت عباس(ع) نیز موکبی راه اندازی شده که روزانه از 50 تا 60 هزار نفر در طول شبانه روز پذیرایی می کند و تا ٢ روز پس از اربعین حسینی برپاست.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه 240 نفر از خدمه تا چند روز آینده به موکب عمود ٢٨۵ و علقمه اعزام خواهند شد، افزود: برای اینکه زوار در راه بازگشت با کمبود امکانات مواجه نشوند، در مرز مهران و عراق نیز تمهیدات ویژه ای اندیشیده ایم.

مدیر كل روابط عمومي و امور رسانه آستان قدس رضوي نیز در این دیدار، پیاده روی بزرگ اربعین را نمادی از قدرت تشیع در جهان عنوان کرد.

محمد امین توکلی زاده با بیان اینکه پیاده روی اربعین قدرت نمایی برای جهان اسلام است، اظهار کرد: با نزدیک شدن به اربعین حسینی شاهد شکل گیری حماسه بزرگی هستیم که کل جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: این خوان گسترده حضرت سیدالشهدا(ع) محدود به کشور و ملت عراق نیست، بلکه مرزها را در نوردیده و شوق حضور در اربعین در همه جا فراگیر شده و زمزمه بین همه مردم از چگونگی حضور در اربعین حسینی است.

مدیر كل روابط عمومي و امور رسانه آستان قدس رضوي با بیان اینکه تراکم حضور مردم در اربعین موجب نزدیکی بین دو ملت می شود، تصریح کرد: این اخوت و برادری موجب حسادت و کینه توزی دشمنان اسلام شده است و وظیفه ماست تا روز به روز روابط¬مان را بیشتر و گسترده تر کنیم.

وی افزود: امیدواریم این میزبانی که ملت عراق برای زوار حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) انجام می دهد، مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد و وظیفه ماست تا از نزدیک از خدمات شبانه روزی به زوار امام حسین(ع) قدردانی کنیم.

در این دیدار همچنین معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: امروز در عراق شاهد قدرت نمایی شیعیان در اربعین حسینی هستیم و برگزاری هر چه باشکوه تر این اجتماع، نشان از توانمندی و قدرت دولت عراق است که برای اداره و حفظ مملکت تلاش می کنند.

مصطفی خاکسار قهرودی افزود: در گذشته فشارهایی از داخل و خارج بر مردم عراق وارد می شد که انسجام مردمی مانع از گسست وحدت در میان مردم عراق شد.

یادآور می شود؛ در این دیدار که با مرثیه سرایی عربی مداح اهل بیت(ع) همراه بود، هدایای متبرک حرم مطهر رضوی در میان کارکنان و دست اندرکاران کنسولگری عراق در مشهد توزیع شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha