پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد کاظم انبارلویی

حوزه/ واکنش مراجع نسبت به اوضاع اقتصادی کشور به عنوان نمایندگی مطالبات مردم، فوق العاده مهم است. آیت الله صافی گلپایگانی به دولت هشدار داد: اگر برای ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمد کاظم انبار لویی در یادداشتی با عنوان «واکنش مراجع» درباره اوضاع اقتصادی کشورمان و انتقادات مردم از دولت در این باره و همچنین بهره برداری دشمنان از این وضعیت و واکنش مراجع عظام تقلید نوشت:

واکنش مراجع نسبت به اوضاع اقتصادی کشور به عنوان نمایندگی مطالبات مردم، فوق العاده مهم است.

آیت الله صافی گلپایگانی به دولت هشدار داد: اگر برای حل مشکلات امروز مردم اقدام نکنید، فردا خلی دیر است.  آیت الله مکارم شیرازی هم با اشاره به شکایت مردم از دولت گفته است: دولت چه اصراری دارد که مشکلات اقتصادی را با تیم ضعیف اقتصادی اداره کند؟ آیت الله نوری همدانی نیز با طرح مطالبات معیشتی مردم گفت: تقاضای ما بهبود وضع معیشت مردم و مبارزه با فساد است.

اواخر هفته گذشته عوامل ترامپ و پمپئو در چند شهر با فراخوانی که از سوی منافقین و سلطنت‌ طلب‌ ها صورت گرفت سعی کردند با تجمعاتی رنگ و بوی سیاسی به مطالبات معیشتی مردم بدهند که با حضور نیروهای انتظامی و امنیتی و هوشیاری مردم، توطئه آنها خنثی شد.

ناآرامی های دی ماه گذشته نشان داد این حرکت ضد انقلابی عقیم است و آمریکایی ها که خود باعث و بانی مشکلات معیشتی مردم هستند نمی‌‌توانند از طرفی، فشار اقتصادی از طریق تشدید تحریم‌ ها بیاورند و از طرفی اعتراض مردم را هم نمایندگی کنند.

بی‌بی‌سی و رادیو آمریکا و دیگر رسانه‌ های ضد انقلاب، خود متوجه این دوگانه‌ نفاق آلود شده‌ اند. به همین دلیل شمار زیادی از اپوزیسیون خارج نشین با طرح دیدگاه‌ های خود، حساب خود را از منافقین و سلطنت طلب ها جدا کردند و صریحاً علیه سیاست های کاسب‌کارانه ترامپ موضع گرفته و گفته اند تشدید تحریم‌ ها به مردم فشار می آورد و نفرت آنها از آمریکا را بیشتر می‌کند. لذا بهره برداری از این فشار برای براندازی نتیجه عکس می‌ دهد و مردم را در دفاع از نظام مصمم‌ تر می‌کند.

واقعیت این است که رئیس دولت پس از بدعهدی آمریکا و تشدید تحریم ها قدری به خود آمده، اولاً لبه تیز حمله خود را به جای اینکه متوجه منتقدین مشفق کند، متوجه «رأس کل خطیئه» یعنی آمریکا و غرب کرده است.

مواضع صریح رئیس جمهور علیه سلطه‌ طلبی و بدعهدی و زیاده خواهی های ترامپ و اتحادیه اروپا، نوعی اعلام آتش بس به منتقدین و مقابله با توطئه های دشمنان اصلی شده است. به همین دلیل منتقدین، صادقانه از مواضع دولت در این زمینه حمایت کردند.

آمریکا باید بداند با یک نظام مستقر و با قوای متحد و مردمی روبروست که با هوشیاری حساب توطئه ها را با کم کاری و غفلت، از هم تفکیک می‌کنند. نظام اسلامی در 40 سالگی خود محکم‌ تر از آن است که تیغ ترور، تحریم و تحقیر و تهدید های نرم و سخت به آن کارگر افتد. آمریکایی ها عرض خود می برند و زحمت ملت ما می دارند.

آنچه را که امروز به عنوان مطالبه مردم از زبان مراجع عظام تقلید هم صادر شده است، می شود در موارد زیر خلاصه کرد؛

1- مواظب توطئه های آمریکا و دام های جدید تحت عنوان مذاکره مجدد باشید. به قول آیت‌ الله جوادی آملی، مردم از امثال ترامپ را هزار به یک جو نمی‌خرند.

2- مواظب نفوذی ها در دستگاه های دولتی باشید تا با تصمیمات نادرست، مردم رکب نخورند.

3- تیم اقتصادی دولت، ضعیف است و با ترمیم کابینه آن را قوی و آماده مقابله با شرایط نو و تحریم های جدید بنمایید.

4- دولت دندان مذاکره را برای همیشه بکند و بیرون اندازد. این ایام، ایام کار است، کار است کار!

5- از درخت برجام نه سیبی می‌شود چید و نه گلابی ای. در زمانی که آمریکا همه پیمان های خود را حتی با شرکای تجاری اش به هم زده است، دولت باید برای رفع مشکلات فقط به بازوی توانمند ملت برای رونق تولید و خروج از رکود تکیه کند.

6- کارشناسان اقتصادی دولت اگر هنر هدایت نقدینگی به سمت تولید را ندارند و نمی‌توانند معوقات نجومی را از بدهکاران بانکی پس بگیرند، جای خود را به کسانی بدهند که فرمولی برای حل این معضل دارند.

7- دولت به مسئولیت ذاتی خود مبنی بر حفظ ارزش پول ملی عمل کند. مردم احساس می‌کنند میلیاردها تومان از جیب آنها را سرمایه داران و زالوصفتان بازار و دولت، سرقت می‌کرده اند. باید به این سارقان و قطاع الطریق، به دیده محارب و مفسد فی ‌الارض نگاه کرد و با برپایی دادگاه های صحرایی در این جنگ اقتصادی، آنها را به اشد مجازات رساند.

8- راهبردآمریکایی ها امروز «فشار از بیرون، شورش از درون» است! آیا شورای عالی امنیت ملی و به ویژه وزارت اطلاعات، این راهبرد را رصد می کنند؟ مردم برای برخورد با این راهبرد آماده اند. آیا دولت به همین میزان آماده است؟!

منبع: خبرگزاری فارس

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha