پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

حوزه/ مرکز ملی پاسخگویی در هفت گروه تخصصی، قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، عقاید، مشاوره و روانشناسی، پاسخگوی ۲۴ ساعته به هم وطنان می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی طی اطلاعیه ای با تبریک حلول ماه پرخیر و برکت رمضان اعلام کرد فعالیت مرکز با جدیت بیشتر در ماه مبارک رمضان با توجه به نیاز مردم دنبال خواهد شد.

براساس این گزارش: بخش تلفنی مرکز با شماره تلفن ۰۹۶۴۰۰ همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب بجز روزهای تعطیل پاسخگویی مردم عزیز می باشد. همچنین مخاطبان می توانند سؤالات خود را از طریق صندوق صوتی با همین شماره در هر زمان از شبانه روز ارسال و در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ را دریافت نمایند.

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۹۶۴۰ سؤالات احکام شرعی را کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ خواهد گفت.

در بخش پاسخگویی آنلاین در دو بستر اندروید با اپلیکیشن پاسخگو مرکز ملی پاسخگویی (قابل دریافت از کافه بازار) و تحت وب به نشانی  https://user.pasokhgoo.ir  به صورت زنده و گفتگوی متنی پاسخگوی مخاطبین می باشد. این سامانه در ماه مبارک رمضان ۲۴ ساعته می باشد و هم وطنان عزیز در هر ساعت از شبانه روز می توانند سوال خود را ارسال و بلافاصله جواب را دریافت نمایند.

بخش مکتوب مرکز هم با رویکردی نخبگانی بصورت مکتوب، علمی – تحلیلی، تفصیلی و با ذکر منابع معتبر به ارائه پاسخ می پردازد. پرسشگران می توانند سؤالات خود را در این بخش از طریق نشانی http://www.pasokhgoo.ir/send یا اپلیکیشن پاسخگو ارسال نمایند.

انجمن گفتگوی دینی در سایت www.askdin.com با رویکردی متفاوت برای علاقه مندان به مباحث دینی و مذهبی است که پاسخ به سوالات توسط کارشناس متخصص هر رشته و ارزیابی علمی، امکان تضارب آراء، مشارکت و و ارائه نظر برای سایر کاربران، ارائه مباحث به صورت یک پرسش و پاسخ جمع بندی کارشناسی شده، از ویژگی های این انجمن هاست و در این ماه مبارک بیش از پیش فعال خواهد بود.

همچنین نرم افزاری «احکام روزه» در دو نسخه اندروید و ویندوز که توسط مرکز ملی تولید شده است و کاربران می توانند این نرم افزار را از لینک http://pasokhgoo.ir/node/۹۵۷۹۲ دریافت نمایند. این نرم افزار، سؤالات پرتکرار مخاطبان در موضوع روزه بوده که بر اساس فتاوای مراجع بزرگوار تقلید پاسخ داده شده است.

شایان ذکر است: مرکز ملی پاسخگویی در هفت گروه تخصصی، قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، عقاید، مشاوره و روانشناسی در بسترهای ذکر شده پاسخگوی هم وطنان عزیز می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کتابی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    2 1
    سلام خسته نباشید آیا با خواندن سوره جن در قرآن کریم جن احضار می شود
  • لیلا NL ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    اگر زنی بمیرد و پدر نداشته باشد آیا شوهر او میتواند با مادرزن ازدواج کند؟
  • کاربر IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 0
    با سلام خدمت شما بنده بدون هیچ اطلاعی مرجع تقلید آیت الله مکارم شیرازی را انتخاب کردم حال میخواهم به دلایلی به آیت الله خامنه ای تغییر دهم آیا مانعی دارد
    • توحید IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      با سلام . تقلید باید از مرجع تقلید اعلم باشد ،نه براساس علاقه ای شخصی .مرجع تقلید باید عالم و عادل باشد
  • فاطمهام IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    1 0
    سلام من شرکت مسافربری در یکی از شهرستان ها دارم 100میلیون رهن مغازه ای که گرفتم برای شرکت دادم و ماهی 2میلیون قرار شد کرایه بدم صاحب مغازه به من گفت که 70میلیون به من بده و من کرایه نمیگیرم من فقط رهن میخوام منم 70میلیون رو در دست نداشتم از دوستم 70میلیون گرفتم و به صاحب مغازه دادم و ماهانه 2میلیون تومن رو به دوستم میدم و قرار هست زمانی که قرارداد من تموم شه 70تومنی که از دوستم گرفتم بهش پس بدم.. آیا این کار من حرام بوده و پولم مشکل داره؟؟؟؟چکارکنم/؟؟؟
  • فواد AF ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    1 0
    با عرض سادب سئوال من این است که برادرم در کشور اروپایی زندگی میکند و از انتهای مجبوری میخواهد تا ماشین یا خانه از بانک بشکل قرضه یا وام بگیرد ولی مشکل درین است که بانک پول را از اصل ارزش جنس بیشتر حساب میکند. از نظر شما آیا این خود دادن ربا است وآیا در شریعت اسلامی جواز دارد یا نه؟ امید ما را ازین مخمصه با جواب علمی و شرعی تان برهانید. ممنون تان فواد سخی
  • میترا IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    سلام حکم نماز و روزه کسی که در یکسال اخیرهر هفته به باغ میره شکسته یا کامل است. چرا بعضی مراجع کثیرالسفر و بعضی از مراجع میگویند روزه و نماز شکستس؟ مرجع تقلید من اقای مظاهری
  • پروانہ بہمدی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    سوال شرعی
  • پروانہ بہمدی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    سوال شرعی
  • ابراهیم IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    2 0
    ایا اگر زن برای مرد استمناع کند طوری که او را ارضاع کند صحیخ است وایراد شرعی ندارد
  • روح اله توکلیان IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    سلام بر دست اندرکاران برای دسترسی به منابع و محتوای بخش های مرکز خانواده ها و دانش آموزان در منطق روستایی برنامه و خدمتی را در نظر بگیرید.
  • صدیقه رضایی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    آیا واقعا دعایی هست که با خوندنش معشوقت برگرده؟ من خیلی دعا خوندم و فکر میکنم اصلا چنین چیزی نیست.
  • خدیجه کاظم پور IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    سلام خسته نباشید مادر من موقع فوت مقداری طلا داشتند و چون پدرم در قید حیات بودند و طبق پاسخی که از علما گرفتیم مالکیت آن با پدرم بود و لازم نبود بین وراث تقسیم بشه پدرم ان را خرج کفن و دفن مادرم نمود اما کمی از طلا که ۶ النگو بود پدرم ازش با خبر نبود ومن چون مجرد هستم و با پدر زندگی میکردم یکبار ازش سوال کردم اگر در زندگی مادر طلایی مونده باشه ان را بین فرزندانش تقسیم میکنی ایشان گفتند نه اون مال خودمون هست و حق توست اما من چیزی پیدا نگفتم که من در وسایل مادرم النگو دیدم و همون حرفش را حجت قرار دادم که به دیگران چیزی بگم و نگه دارم تا اگر در زندگی ضرورتی پیدا شد خرجش کنم که اتفاقا تا زمانیکه پدر در حیات بودند ۳ تا از اونها را ناچار شدم بفروشم و برای مشکلاتی که پیش آمده بود خرج کنم و بعد از اون پدرم فوت کرد حالا سوالم اینه آیا باقی طلا با توجه به گفته پدرم متعلق به من هست یا باید بین بقیه تقسیم بشه ضمن اینکه من مجردم و اینو نگه داشتم تا اگر باز ضرورتی توی زندگیم پیش امد خرجش کنم چون پشتوانه دیگری ندارم و پدرم هم در حیات فرمودند متعلق به من هست خواهشمندم راهنمایی کنید
  • Masoom IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    با سلام میخواستم بپرسم فال پاسور که برای مرگ است آیا حقیقت دارد
  • ... US ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    4 0
    آیا خبر نداشته باشم که خود ارضایی روزه رو باطل می‌کنه روزه باطلع؟
  • حیدری IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    آیا امام معجزه مکن مسل پیغمبر
  • عزیزی IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    با عرض سلام و احترام منظور از صلیب در ایه ۲۳ سوره مائده چیست ؟آیا در اسلام هم به صلیب کشیدن جایز است؟