پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مولوی خداداد صالح

حوزه/ رییس شورای علمای حوزه غرب افغانستان با بیان اینکه شیعه و سنی هر دو نماز می‌خوانند و هر دو قبله مشترک دارند و هر دو به یک صورت قصابی می‌کنند، گفت: در این میان عده‌ای جاهل و نادان از دو طرف به سب و فحش مقدسات یکدیگر می‌پردازند و بر اختلافات دامن می‌زنند که یا مزدور دشمن هستند و یا فهم و درکی از اسلام ندارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مولوی خداداد صالح در وبینار منطقه ای جمهوری اسلامی افغانستان با موضوع ظرفیت‌های راهبردی جهان اسلام در مواجهه با بلایا و مصائب که به مناسبت هفته وحدت و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط امروزی که اسلام قرار دارد و در نهایت تنگنا است از هر طرف توطئه ها علیه اسلام وجود دارد، چیزی که برای ملتهای اسلامی ضروری است، نجات از این منجلاب و رجوع به کلام پاک الهی است.

وی با بیان اینکه امروز در اکثریت مطلق ممالک اسلامی جنگ، خونریزی و فساد وجود دارد، افزود: فرهنگ‌های غلط و ناروای بیگانه که خلاف اسلام و منشور ملل متحد است دارد در بین مسلمانان رواج پیدا می کند و سبب از بین بردن مسلمانان و یا ضعیف شدن آنان می‌شود.

رییس شورای علمای حوزه غرب افغانستان افزود: خداوند برای حل مشکلات در قرآن می فرماید: برای مسلمانان تقوا و وحدت ضروری است و اگر این دو چیز را مسلمانان داشته باشند و به آنها عمل کنند، یقینا از این مصیبت‌ها و دست درازی‌های بیگانگان نجات پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تقوا به معنی عمل به دستورات و ترک نواهی الهی است، گفت: اتحاد و پرهیز از تفرقه از دستورات صریح خداوند است و اگر به این دستور الهی عمل کنیم دشمنان مأیوس می‌شوند و اگر مسلمانان جهان حول محور لا اله الا الله وحدت داشته باشند هیچ بیگانه‌ای نمی‌تواند هیچ غلطی کند.

مولوی خداداد صالح با بیان اینکه ما تحت تأثیر تبلیغات سوء دشمنان قرار گرفته‌ایم، افزود: اسلام مرز ندارد و این مرزهای خاکی اعتبار ندارد بلکه اسلام یکی است و اختلافات مذهبی از توطئه‌های دشمنان است.

وی با اشاره به سابقه ایجاد اختلافات مذهبی در میان مسمانان شیعه و سنی، ابراز کرد: خصوصا اختلاف میان دو مذهب حنفی‌ و جعفری را دشمنان دامن می‌زنند در حالی که پیامبر(ص) فرمودند هر کس نماز بخواند و بر قبله ما روی بیاورد و ذبیحه ما را بخورد او در عهد اسلام است.

رییس شورای علمای حوزه غرب افغانستان با بیان اینکه شیعه و سنی هر دو نماز می‌خوانند و هر دو قبله مشترک دارند و هر دو به یک صورت قصابی می‌کنند، افزود: در این میان عده‌ای جاهل و نادان از دو طرف به سب و فحش مقدسات یکدیگر می‌پردازند و بر اختلافات دامن می‌زنند که یا مزدور دشمن هستند و یا فهم و درکی از اسلام ندارند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد واقعیات را به مردم نمی‌گویند، افزود: اسلام واضح است و باید آنچه تمام جهان اسلام روی آن اتفاق دارند را پر رنگ کنیم و پیامبر(ص) فرمودند که بر شما واجب است خود را با جماعت مسلمانان همراه کنید. بنابراین واجب است که مسلمانان با هم دست وحدت بدهند و تفاوت‌ها سبب اختلاف نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha