جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علوی نژاد

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه ولایت هرات با بیان اینکه کرونا ظرفیت تمدنی، فرهنگی و معنوی دین اسلام را به جهانیان نشان داد، گفت: از جنبه فرهنگی، مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه که از دستورات دینی است به آسیب دیده ها کمک کرد و از طرف دیگر پزشکی با رویکرد معنویت نشان داد که تا چه اندازه می تواند تأثیر بیشتری بر درمان داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید حیدر علوی نژاد در وبینار منطقه‌ای جمهوری اسلامی افغانستان با موضوع «ظرفیت‌های راهبردی جهان اسلام در مواجهه با بلایا و مصائب» که به مناسبت هفته وحدت و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: کرونا از مصائبی است که حاصل اعمال انسان است و مهندسی دست بشر در ارتقاء و نشر این آفت دست داشته است.

وی با بیان اینکه انسان وقتی احساس بی نیازی کند سرکش می‌شود، افزود: این بلا نشان داد که در تمام دنیا میل مردم به خضوع، خشوع، دعا و عبادت بیشتر شد و خداوند می فرماید ما شما را به بلا گرفتار می کنیم تا شما را در خضوع و خشوع ببینیم.

استاد حوزه و دانشگاه ولایت هرات با بیان این که کرونا ظرفیت تمدنی، فرهنگی و معنوی دین اسلام را به جهانیان نشان داد، افزود: از جنبه فرهنگی، مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه که از دستورات دینی است به آسیب دیده ها کمک کرد و از طرف دیگر پزشکی با رویکرد معنویت نشان داد که تا چه اندازه می تواند تأثیر بیشتری بر درمان داشته باشد.

وی افزود: اطاعت از ولایت در امر حمایت از آسیب دیدگان، دلسوزی دولت نسبت به مردم و تخصیص امکانات و تجهیز بیمارستان ها و پادرمیانی و همکاری نیروهای انقلابی و جهادی برای درمان مردم نشان از ظرفیت بالای اسلام برای مدیریت بحران ها و مصائب در زندگی مادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی نژاد با بیان این که دنیا در جریان کرونا نگاهش به قدرت‌های سیاسی و اقتصادی که مدعی کمک به مردم هستند عوض شد، افزود: ایران به عنوان کشوری اسلامی که تحت شدیدترین تحریم های غرب بود توانست با استفاده از ظرفیت های اسلامی وضعیت مطلوبی را در مقابله با بیماری کرونا ایجاد کند.

وی گفت: ظرفیت‌های بیشتری هم در فرهنگ و تمدن اسلامی می تواند خود را نشان دهد که به دلیل عدم تفکر  و وحدت اسلامی غالب دولت ها در کشورهای اسلامی و این که تفکر دینی در میان مردم کم شده است، سبب شده که در خیلی از کشورهای اسلامی نتوانیم از امکانات استفاده کنیم و دست به سمت کشورهای غربی دراز کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه ولایت هرات با اشاره به شباهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و دین داری، گفت: همانطور که اکثر مردم اهل تقوا نیستند، اکثر مردم در مواجهه با بیماری احساس خطر نمی‌کنند ودولت‌ها به زور قواعد جلوگیری از کرونا را اعمال می‌کنند زیرا اکثر مردم به بی خیالی و سهل انگاری بیشتر تمایل دارند تا این که خود را مقید بدانند.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها با بستن مرزها و جمع آوری ما یحتاج بهداشتی و غذایی نشان دادند که فقط به فکر خودشان هستند، افزود: این درحالی است که کشورهای اسلامی با عمل به دستورالعمل های اسلامی می توانستند بهتر عمل کنند و به یاری برادران دینی خود در مناطق ضعیف بشتابند و هنوز هم برای این کار دیر نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha