شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ محمدانیس الرحمن قاسمی

حوزه/ رئیس اماره شرعیه سراسر هند گفت: شکی نیست که بیماری کرونا بر اجتماعات تأثیر گذاشته است، بنابراین ما باید با اصلاح خانه‌هایمان با همسایگان همدردی کرده و وحدت اسلامی را تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، شیخ محمدانیس الرحمن قاسمی، رئیس اماره شرعیه سراسر هند در وبینار منطقه ای شبه قاره تصریح کرد: برای ما بسیار خوشحال کننده است که سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: به همین مناسبت، امروز ما باید در مورد حکمت و تعالیم اسلامی مربوط به بیماری ها، به ویژه بیماری های همه گیر مانند کرونا صحبت کنیم.

رئیس اماره شرعیه سراسر هند تأکید کرد: از احادیث پیامبر اکرم(ص) کاملاً روشن است که همه انسان ها، به ویژه مسلمانان باید از سلامتی خود محافظت کنند. حدیثی وجود دارد که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: برای هر بیماری درمانی وجود دارد، وقتی دارو مطابق با بیماری باشد، بیمار به فرمان خدا بهبود می یابد.

وی ادامه داد: این گفتار پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) درمان هر بیماری است. چون بیمار سعی خواهد کرد بر بیماری روحی خود غلبه کند.

شیخ الرحمن قاسمی گفت: از آنجا که تعالیم اسلامی بر عطوفت نسبت به بیمار تأکید دارد، در احادیث ترغیب زیادی برای ملاقات بیمار وجود دارد. بنابراین اگر فرد بیمار مسلمان یا غیر مسلمان باشد باید سعی کنیم تا حد ممکن وی را معالجه کنیم.

وی اضافه کرد: قوانین بیماری و بهداشت به طور جداگانه در شرع بیان شده است. به همین دلیل علما فتوا داده اند که به سبب شیوع بیماری کرونا افراد کمتر در نماز جمعه شرکت کنند. حتی در خانه نیز نماز جمعه برپا کنند.

رئیس اماره شرعیه سراسر هند اظهار داشت: این ایام فرصت خوبی است که ما در خانه های خود بسیار عبادت کنیم و رکوع و سجود خود را طولانی کنیم، زیرا وقتی رکوع و سجده و قیام طولانی می شود، قدرت درونی انسان افزایش می یابد و اعصاب او محکم می شود.

وی تأکید کرد: شکی نیست که بیماری کرونا بر اجتماعات تأثیر گذاشته است، بنابراین ما باید با اصلاح خانه هایمان با همسایگان همدردی کرده و وحدت اسلامی را تقویت کنیم و همین امر در مورد مکان های دیگر، حج و زیارت صدق می کند. باید حکمت ما اینگونه باشد که با یادآوری مرگ برای انجام سایر عبادات و مناسک اسلامی به بهترین وجه تلاش کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha