جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیانیه

حوزه/ امروز هر مسلمانی که خواهان عزت، اقتدار و ایستادگی هم کیشان خود در مقابل مستکبران عالم است نباید از کوچک‌ترین تلاشی برای وحدت دریغ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کردستان با انتشار بیانیه ای هفته وحدت را گرامی داشت.

در این بیانیه می خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ

پیامبراسلام، که خداوند رحمان در قرآن کریم ایشان را رحمت للعالمین و اسوۀ حسنه‌ای برای جمیع مسلمانان بلکه برای همۀ انسانیت و تمامی اعصار دانسته، با شعار قرآنی و الهی «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» بشریت را به وحدت و اتحاد حول محور توحید و عدالت و آزادی حقیقی فرا می‌خواند، آنجا که قرآن کریم «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَة» را مطرح می‌سازد، بدیهی است که از مفهوم «امت واحده»، فقط اتحاد جغرافیایی را دنبال نمی‌کند بلکه از تک تک مسلمانان می‌خواهد «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، تا آنجا که می‌فرماید «إنما المومنون إخوة فأصلحوا بین اخویکم» آنان را برادر همدیگر دانسته و از آنان می‌خواهد که بین برادران خود را اصلاح کنند. آنچه از سیره امام خمینی (ره) که منبعث از سیره پیامبران و ائمه اطهار (ع) بود حرکت در جهت ایجاد وحدت بین همه نیروهای دلسوز و انقلابی در جامعه بود. خلف صالح امام (ره) و جانشین ارزشمند ایشان یعنی امام خامنه ای (مدظله) هم همیشه بر این نکته تاکید داشته و در اکثر سخنانشان تاکید بر وحدت کلمه مشهود و هویدا است.

وحدت و انسجام، اتفاق و اتحاد، همبستگی و همدلی مسلمانان، از ضروریات کلمه توحید و از تعالیم روح بخش اسلام و از اصول فرهنگ قرآن است، قرآن کریم یکی از عمده‌ترین و سازنده‌ترین اهداف رسالت نبی مکرم اسلام را تألیف قلوب و ایجاد انس و الفت و تفاهم به جای خصومت و دشمنی بیان می‌دارد.

وحدت که همواره مورد ملاحظه و دقت همه پیشوایان و بزرگان دین مبین اسلام بوده و به حق نیاز جامعه اسلامی در تمام زمان‌ها به ویژه امروز است ضرورت دارد در اذهان احاد مسلمین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. امروز هر مسلمانی که خواهان عزت، اقتدار و ایستادگی هم کیشان خود در مقابل مستکبران عالم است نباید از کوچک‌ترین تلاشی در این جهت دریغ کند. آنچه امروز در بین مسلمانان شیعه و سنی باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد، وحدت کلمه و اصل قرار دادن آن در راستای تشکیل «امت واحده اسلامی» است، پس باید همیشه هوشیار باشیم ودر حفظ وحدت اسلامی و همدلی و همکاری و مبارزه با دشمنان همدل و وحدت خود را حفظ کنیم.

سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کردستان، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد رسول اکرم(ص) و هفته وحدت، یادآور می‌شود که امروز و در شرایط کنونی، دشمن و عواملی که منافع خود را با اتحاد و همبستگی مسلمانان از دست رفته می‌بینند، تمام سعی و تلاش خود را جهت ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی میان مسلمانان، شیعه و سنی به کار بسته‌ و از هیچ اقدامی فروگذار نیستند که متاسفانه برخی افراد هم دانسته یا ندانسته به این مسائل دامن می‌زنند و جاده را برای دشمن هموار می‌کنند.

آنچه امروز در بین مسلمانان، شیعه و سنی باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد، وحدت کلمه و اصل قرار دادن آن در راستای تشکیل امت واحده اسلامی است. به امید تشکیل امت واحده اسلامی و برافراشتن پرچم لا اله الا الله در سرتاسر عالم.

سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کردستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha