پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام برته

حوزه/ مسئول رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور گفت: در سایه تقویت و پویایی مراکز و نهادهای حوزوی در سال های اخیر، ظرفیت های جدیدی در عرصه رسانه و ارتباطات پدید آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام محمدرضا برته صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه و رئیس شورای حوزه علمیه قزوین که در دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: با همفکری و مشورت، ریل گذاری مناسبی برای اقدامات بعدی به منظور فعال‌تر کردن ظرفیت های حوزه و روحانیت در عرصه رسانه صورت گرفته است.

وی افزود: فعالیت مشترک رسانه ای و نیز ایجاد پنجره واحد خبری یکی از ضرورت ها در مقطع حساس کنونی به شمار می رود که البته ما در این باره، بارها از نهادها و مراکز حوزوی درخواست تحقق این مسئله را داشته ایم و در عین حال از طریق ظرفیت  خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، آماده همه گونه همکاری و مشارکت در پوشش خبری برنامه ها و نیز تولید محتوای رسانه ای در قالب های مختلف و جذاب هستیم، چرا که این مسأله را جزو رسالت های ذاتی خود می دانیم.

مسئول رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: خبرگزاری رسمی حوزه در سال‌های اخیر توانسته گام‌های بسیار خوبی را بردارد که قطعاً این موفقیت‌ها در پرتو حمایت و دلگرمی‌هایی بوده است که مدیر حوزه‌های علمیه در طی این سال‌ها داشته‌اند.

وی بیان داشت: تعاملات رسانه‌ای حوزه به‌ عنوان یک رسانه تأثیرگذار در سطح کشور و حتی بین‌الملل افزایش‌ یافته است که نشان‌دهنده اثرگذاری این رسانه است.

حجت الاسلام برته بیان کرد: رسانه رسمی حوزه چند مأموریت کلان و اصلی دارد که دو مورد از آن ها عرصه خبر و عرصه فضای مجازی است؛ در عرصه خبری یک رسانه مجازی داریم که سایت خبرگزاری و کانال های آن در شبکه های اجتماعی است و یک رسانه مکتوب داریم که با عنوان هفته نامه افق حوزه، چاپ شده و منتشر می گردد.

وی گفت: وزن دادن به طلاب جوان، معرفی نخبگان حوزه و آثار علمی آنان و پرداختن به مسائل بانوان تنها بخشی از اقدامات جدید رسانه حوزه است.

مسئول رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور افزود: در دوران اوج شیوع کرونا توانستیم فعالیت های جهادی طلاب را به تصویر کشیده و آن ها را به سمع و نظر مخاطبین برسانیم.

وی ادامه داد: ارتباط گیری با مخاطبین و تعامل با آنها یکی دیگر از اقدامات خبرگزاری حوزه است تا از این طریق بتوان دغدغه های آن ها را پیگیری نموده و پاسخ های در خوری به آنها داده شود.

حجت الاسلام برته با اشاره به راه اندازی پویش «اگر من به جای مدیر حوزه های علمیه بودم...»، از مشارکت بیش از ده هزار نفری طلاب، فضلا، روحانیون، اساتید، کادر و سایر اقشار در این پویش خبر داد.

وی اظهار کرد: در این پویش بیشترین حجم کامنت ها به موضوع کار و معیشت و مسائل آموزشی مرتبط بود و با فاصله بیشتر موضوع اخلاق، تهذیب و تبلیغ، بین الملل و پژوهش مد نظر مخاطبین بود.

تقدیر از خبرگزاری حوزه قزوین

مسئول رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور با تقدیر از تلاش‌های دفتر خبرگزاری حوزه قزوین، بیان کرد: استان قزوین خوشبختانه در تولید اخبار رتبه اول و در بازدید از اخبار، رتبه دوم استانها را داراست که باید از حجت الاسلام افشار و همکاران وی در این مرکز رسانه ای حوزه تقدیر کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha