پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام برته

حوزه/ مسئول رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور گفت: با نگاهی به جایگاه، تاریخ و عملکردهای فعلی حوزه علمیه قزوین، متاسفانه جایگاه رفیع این استان و آثار تمدنی برجای مانده از آن به خوبی معرفی نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمدرضا برته صبح امروز در جلسه شورای مدیران مدارس علمیه قزوین، اظهار داشت: برای اثرگذاری هر چه بیشتر حوزه علمیه در مناسبت‌های ملی و فراملی، پیوست رسانه‌ای باید به عنوان عنصری ضروری در تمامی فعالیت‌های این بخش به عنوان یک اصل پذیرفته شود.

حجت الاسلام برته با اشاره به اقدام موفق حوزه علمیه قزوین در زمینه ارائه خدمات اجتماعی به زندانیان، افزود: موضوع آزادسازی زندانیان و توجه به این قشر آسیب پذیر، اقدامی ارزشمند به شمار می‌رود که باید انجام آن در آینده با گستردگی بیشتر ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای حوزه علمیه قزوین، یادآور شد: این مرکز به لحاظ انتشار اخبار جایگاه نخست کشوری را به خود اختصاص داده که البته این عملکرد کافی نبوده و باید در معرفی خدمات صورت گرفته در این استان بیشتر اطلاع رسانی صورت پذیرد.

حجت الاسلام برته به اهمیت و جایگاه پیوست رسانه‌ای در خدمات حوزه علمیه اشاره و تصریح کرد: امروزه مردم جهان گفته‌ها و اطلاعات ارائه شده از سوی رسانه‌ها را بیش از آنچه که مشاهده می‌کنند، باور دارند و همین مسئله رسالت و وظیفه رسانه را در دنیای پیچیده اطلاعات سخت‌تر کرده .است

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی نیازمند ورود افراد نخبه و مسئولان ذی‌ربط این مجموعه در موضوعات رسانه‌ای هستیم، افزود: مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه به دنبال راه‌اندازی دوره‌های سواد رسانه و تربیت خبرنگار به صورت تخصصی است تا با این وسیله بتوانیم تأثیرگذاری بیشتری را در سطوح داخلی و بین‌المللی داشته باشیم.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه کشور با اشاره به اینکه مرکز رسانه حوزه علمیه امروز در چهار بخش فعالیت دارد، گفت: بخش‌های یاد شده شامل رصد، جریان شناسی و آینده پژوهی، خبر و اطلاع رسانی، فضای مجازی و سایت، نظارت مستمر، ارزیابی و مدیریت مراکز استانی است.

وی اضافه کرد: مراکز چهارگانه یاد شده می‌تواند در مراکز استانی نیز فعالیت داشته باشد و اگر چنین شود می‌توان در راستای اثرگذاری رسانه‌ای گام‌های جدی برداشت.

حجت الاسلام برته همچنین از تلاش‌های ارزشمند دفتر خبرگزاری حوزه در قزوین جهت انعکاس فعالیت‌های طلاب و روحانیون قدردانی کرد.

در پایان از حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا مدیر حوزه علمیه قزوین و حجت الاسلام افشار مسئول دفتر استانی خبرگزاری حوزه در قزوین تقدیر شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha