پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: استان قزوین  دارای پیشنیه بسیار مطرح در زمینه های تربیت عالم است که امیدواریم با اقدامات انجام شده این مهم دوباره شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا  صبح امروز در جلسه شورای مدیران مدارس علمیه قزوین که با حضور حجت الاسلام برته مسئول رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور برگزار شد، گفت: استان قزوین در زمینه فعالیت های رسانه ای در بخش هایی مانند تولید خبر، تولید مستند و تولید محتواهای دیگر عملکرد بسیار چشمگیری داشته است و جزو مراکز مطرح در این موضوع است.

مدیر  حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان قزوین در زمینه خدمات اجتماعی مانند آزادسازی زندانیان، مشاوره و برپایی نمایشگاه خدمات چشمگیری را انجام داده است که به دنبال افزایش این اقدامات هستیم.

وی ادامه داد: این ۹ واحد آموزشی شامل هشت مدرسه علمیه و یک مرکز تخصصی علامه رفیعی می شود که یکی از مدارس مجوز رسمی ندارد و به زودی مجوز آن صادر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: نزدیک به یک هزار طلبه از سطوح پایه تا درس خارج در مراکز آموزشی حوزوی استان قزوین تحصیل می کنند که با توجه به برنامه ریزی ها و اقدامات مختلف به دنبال افزایش تعداد این طلاب هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین رتبه نخست بیشترین آثار تاریخی کشور را در اختیار دارد،  عنوان کرد: در کنار تاریخی بودن شهر قزوین، مدارس علمیه این شهر هم از قدمت بالایی برخوردار هستند که از این تعداد چهار مدرسه به صورت ویژه تر از جایگاه تاریخی بالایی برخوردارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: به گفته برخی از مسئولان حوزه علمیه کشور مدرسه ای مانند مدرسه صالحیه از لحاظ تاریخی در کشور وجود ندارد و باید به صورت ویژه تری به آن پرداخته و از ظرفیت های آن به نحو احسن استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز آموزشی حوزه علمیه استان قزوین اغلب در نقاط جنوبی شهر قرار داشته و  فاصله بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند، اظهار داشت: متأسفانه در بخش های جدید شهر قزوین هیچ گونه مدرسه علمیه ای وجود ندارد که این مهم مطلوب نیست و برای برطرف کردن این مشکل برنامه ریزی های ویژه ای صورت گرفته است.

 مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: استان قزوین دارای پیشینه بسیار مطرح در زمینه های تربیت عالم است که امیدواریم با اقدامات انجام شده این مهم دوباره شکل گیرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha