جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه سردارین قزوین

 حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سردارین گفت: کتاب محصول فکر و ا ندیشه و بخشی از عمر نویسندگان است، بنابراین بهترین و در دسترس ترین مشاور به شمار می رود و به دلیل قابل حمل بودن کتاب، می توان در هر مکانی از آن استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهر آرا صبح امروز در جمع کادر و اساتید مدرسه علمیه سردارین به هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و گفت: مردم با مطالعه کتاب های دینی مانند قرآن کریم و تفاسیری که از ائمه اطهار(ع) روایت شده است می توانند با خدای خود بیشتر آشنا شده و در مسیر صحیحی که دین به بشریت نشان می دهد حرکت کنند.

وی افزود: کتاب محصول فکر و ا ندیشه و بخشی از عمر نویسندگان است، بنابراین بهترین و در دسترس ترین مشاور به شمار می رود و به دلیل قابل حمل بودن کتاب، می توان در هر مکانی از آن استفاده کرد.

حجت الاسلام مهرآرا خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی، باید عادت به مطالعه در همه تفکرات و اندیشه‌ها و دل‌ها همگانی شود و شوق و عشق به کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه استمرار داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه سردارین بیان کرد: کتاب‌خوانی نباید به یک عده یا یک گروه خاص منحصر باشد بلکه هر فرد باید با کتاب زندگی کند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری «مردم باید به کتابخوانی عادت کنند و کتاب وارد زندگی مردم شود».

وی اظهار کرد: انس گرفتن نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی با دانش و مطالعه موجب افزایش سطح اطلاعات عمومی آنان می‌شود.

فضای مجازی باعث دور شدن مردم از مطالعه کتاب شد

حجت الاسلام مهرآرا به بیان اینکه امروز فضای مجازی، فرهنگ ارزشمند مطالعه را در بین مردم و جوانان به نوعی کمرنگ نموده است، اظهار کرد: مطالعه یکی از اساسی ترین نیازهای بشر امروزی است ولی متأسفانه با ورود فناوری های جدید نظیر سایت ها و فضای مجازی مطالعه کتاب به شدت پایین آمده است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نهادهای مختلفی اعم از خانواده، مدارس، جامعه و وسایل ارتباط جمعی به عنوان بستر لازم جهت ترویج مطالعه و کتابخوانی می توانند موثر باشند که این نهادها باید هم سو و هم هدف به سمت مشخصی حرکت کنند.

مطالعه در بین طلاب حوزه های علمیه کمرنگ است

حجت الاسلام مهرآرا تصریح کرد: امروز در حوزه های علمیه هم توجه طلاب نسبت به مطالعه کتاب های غیردرسی به نوعی کمرنگ است که این اصلا زیبنده یک طلبه علوم دینی نیست.

وی ادامه داد: مطالعه امروز یک نیاز لازم و واجب است و طلاب علوم دینی نیز از این مسئله  مستثنی نیستند.

 انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha