جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله مهدوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با تاکید بر وجود توأمان تخصص و تعهد در دو نهاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: اساسا این دو مرکز علمی هر چه به هم نزدیک تر شوند، خدمت آنها برای کمال انسان و جامعه بشری بیشتر است.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت نیروهای فکری متخصص و متعهد است، اظهار کرد: همان طور که لازم است که علم قوی و تخصص و علوم رایج دنیا داشته باشیم، لازم است پشتوانه آن تعهد و تدین باشد تا به جامعه بشری خدمت کنیم.

وی افزود: افرادی که تخصص ندارند و یا اطلاع علمی ندارند نمی توانند خدمت کنند و افرادی که تخصص دارند و احیانا تعهد و تدین ندارند، متاسفانه به علم خود خیانت می کنند همچنان که در روایت دارد که "اذا فسدالعالِم، فسد العالَم".

آیت الله مهدوی، فساد عالِم را منجر به فساد عالَم عنوان کرد و ادامه داد: در چنین حالتی فرد، علم دارد، اما فاسد است، یعنی تقوا و دین و ایمان به خدا ندارد و عالَم را به فساد می کشاند، همچنان که امروزه مشاهده می کنیم که قدرت های استکباری با پشتوانه متخصصان و دانشمندان بمب می سازند و در دسترس افرادی قرار می دهند که دین ندارند و دنیا را به فساد و آشوب می کشانند.

وی افزود: یک انسان کامل انسانی است که هم عالِم و هم متقی و پاک است، یعنی در وجود یک انسان باید این امور با هم باشد و هدف امام راحل(ره) از ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه نیز همین است، که بیاییم تخصص را از مراکز علمی و تعهد را از حوزه های علمیه دریافت کنیم.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر وجود توأمان تخصص و تعهد در دو نهاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اساسا این دو مرکز علمی هر چه به هم نزدیک تر شوند، خدمت آنها برای کمال انسان و جامعه بشری بیشتر است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha