شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برته

حوزه/مدیر مسئول خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه دشمنان اسلام از ایده و تفکر مسلمانان می ترسند تصریح کرد: مکتب اسلام سلاحش بمب نیست؛ سلاح جهان اسلام، «سلام» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه  در آیین اختتامیه نخستین دوره ملی کنشگران حوزوی رسانه و فضای مجازی حوزه که در رامسر ‌برگزار شد،با اشاره به تاریخ قبل از اسلام گفت: اگر بخواهیم سیری در تاریخ داشته باشیم جامعه غرب جاهلی را می بینیم که در اوایل قرن هفتم میلادی درگیر گناه، شرک و ناهنجاری های مختلف بود؛ اما در همان قرن جوانمردی پاک  برگزیده شد تا به مقابله با این ناهنجاری ها بپردازد.
وی تصریح کرد: پیامبر اسلام عزم بر اصلاح و تنبیه داشت؛ فناوری ایشان رفتن به جنگ با همه نظامات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و اقتصادی جامعه جاهل بود.
مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم با هنر سخنوری متعالی به مبارزه با انحرافات برخاست گفت: سبک پیامبر اسلام در هنر سخنوری از معجزات الهی بوده است؛ این هنر آنچنان جذابیتی داشته که تمام شاعران و نویسندگان عرب در مقابل آن زانو زده اند.
وی خاطرنشان کرد: پیامبر خدا به نحوی سخن می گفتند که دشمنان ایشان از ترس مجذوب شدن پنبه در گوش خود می گذاشتند تا سخنان وی را نشنوند.
حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: در جهان امروز نیز دشمنان اسلام با ترفندهای مختلف از رسیدن سخن این جوانمرد تاریخ به گوش مردم دنیا جلوگیری می کنند؛ زیرا می دانند اگر این صدا به مخاطب برسد ملت های دنیا را به خود جذب می نماید.
وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام از ایده و تفکر مسلمانان می ترسند تصریح کرد: مکتب اسلام سلاحش بمب نیست؛ سلاح جهان اسلام، سلام است.
مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه گفت: عزیزانی که در این دوره شرکت کرده اند می خواهند حنجره شان وسیله رساندن پیام رسول خدا به مردم جهان باشد؛ ما باید اهمیت نقش پیامبری در زمان خود را بدانیم.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام چقدر دریده هستند که ما را متهم به فیلترینگ و سانسور می کنند؛ این در حالی است که خودشان از رسیدن پیام پیامبر خدا به مردم دنیا جلوگیری می نمایند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره با اشاره به لزوم رفتارشناسی پیامبران ادوار مختلف گفت: برای آموختن راه درست تبلیغ حقایق می بایست انبیای ادوار مختلف تاریخ بشر را مورد رفتارشناسی قرار دهیم.
وی بیان داشت: باید الگوی رفتاری با کشورهای همسایه، با نخبگان جوامع، با مردم مستضعف دنیا و سایر اقشار را از پیامبر عظیم الشأن اسلام بیاموزیم و در عرصه تبلیغ آن را به کار گیریم.
حجت الاسلام والمسلمین برته در پایان خطاب به شرکت کنندگان در دوره ملی کنشگران حوزوی رسانه و فضای مجازی تصریح کرد:  باید بدانیم که کار ما رسولان و مؤمنانه است؛ با شبکه سازی در فضای مجازی می توان ضریب تأثیرگذاری فعالیت های جبهه انقلاب را به مراتب افزایش داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha