جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار رئیس جمهور منتخب با مراجع و علما

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی که امروز برای دیدار با مراجع تقلید و علما به شهر مقدس قم سفر کرده است، با برخی مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی که امروز برای دیدار با مراجع تقلید و علما به شهر مقدس قم سفر کرده بود با برخی مراجع تقلید و علما  از جمله حضرت آیت الله نوری همدانی، مکارم شیرازی، سبحانی، صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی، اعضای شورای عالی جامعه مدرسین به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش: مراجع معظم تقلید و علما در این دیدار ها توصیه هایی به رئیس جمهورمنتخب مردم  داشتند که به این شرح است:

وضع موجود را سامان دهید

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ضمن اشاره به نارضایتی اقشار مختلف مردم از وضع معیشت‌شان تاکید کردند: باید ریشه وضع موجود مورد توجه قرار بگیرد و اصلاح شود.

این مرجع تقلید افزودند: اینکه تصور کنیم که امکان ندارد این وضع را سامان داد اشتباه است.

ایشان بیان داشتند: این وضع قابل تغییر و اصلاح است و چنان نیست که امکان نداشته باشد همانگونه که در موارد مشابه مواردی بود که تصور می شد که امکان اصلاح نیست، ولی اصلاح شد.

حل مشکل معیشت، بیکاری و گرانی اولویت دولت جدید باشد

حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به سخنان  گهربار امیر بیان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه به‌ خصوص نامه ۵۳ آن حضرت به مالک اشتر و ترسیم حکومت ها در دنیای امروز، گفتند: متاسفانه امروز دنیا به دو بخش استکبار جهانی و ایادی آن که مردم را زیر چنگال ظلم خود نگه داشته اند و  جبهه مردم عادی، تقسیم شده است.

ایشان افزودند: مردم امروز زیر چنگال ظلم و ستم استکبار قرار گرفته اند، البته مردم عادی بیدارند و به این مطلب پی برده اند که در دنیای امروز با چه مشکلاتی مواجه اند و مستضعفین جهان از این مشکلات به ستوه آمده و به شدت به دنبال کسی هستند که بتواند پرچم عدالت خواهی را بدست بگیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تبریک به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان رئیس سیزدهمین دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان داشتند: شما متواضع، مردمی و شناخته شده هستید، انتخاب شما از سوی مردم به خاطر این صورت گرفت که پرچم یک حرکت را به دست گرفته اید تا با آن عدالت و حق را حاکم کنید.

ایشان با ابراز امیدواری که با دولت جدید تحولی  به وجود آمده و این وسعت پیدا  خواهد کرد، به پیام های مردم و سران کشور ها، به انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اشاره کرده و گفتند:آمریکا و کشورهای غربی به دفاع از رژیم صهیونیستی که غاصب و دزد هست، تأکید دارند، وضعیت اسفبار افغانستان و برخی کشورهای مسلمان، نتیجه دخالت استکبار است، امروز بسیاری از مردم در کشورهای اسلامی بیدار شده اند، احتیاج به حرکتی دارند و سوابق درخشانی که از شما وجود دارد به این راه امیدوارند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر می فرمایند، با مردم  باشید و میان مردم بروید و به مشکلات آنان پی برده و آن را حل کنید گفتند: شما هم باید از این سخنان الهام بگیرید، با مردم باشید و احیای حق کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مشکلات مردم و اولویت سنجی در آن تاکید کردند و بیان داشتند: امروز مردم با مشکلاتی همچون اقتصادی، معیشتی، بیکاری و گرانی رو به رو هستند، باید دولت جدید این مشکلات را درجه بندی کرده و معیشت مردم را اولویت قرار دهد.

ایشان گفتند: مردم ما متدین علاقه‌مند به نظام هستند، مسئولان باید سعی کنند رضایت مردم را جلب نمایند.

مساله مهم در درجه اول، معیشت مردم است

حضرت آیت الله سبحانی بیان داشتند: قبل از آنکه کار دولت شروع شود، با افرادی ملاقات کرده و نظرخواهی می کنید، کار بسیار خوبی است. چنانچه مجموع این نظرات جمع بندی شود، به رفع مشکلات کمک خواهد کرد.

ایشان با بیان اینکه مساله مهم در درجه اول، معیشت مردم است، افزودند: این مسئله دو اساس دارد؛ فعال کردن تولید داخل و برداشتن موانع از یکسو و جلب سرمایه گذاری از سوی دیگر.

این مرجع تقلید  تصریح کردند: جلب سرمایه گذاری چه داخلی و چه خارجی به رفع مشکل معیشت کمک شایانی می کند. البته این مطلب البته مدنظر جنابعالی است.

تاکید بر برقراری و تقویت ارتباط مسالمت آمیز با جهان اسلام و به ویژه کشورهای همسایه

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز در دیدار رئیس جمهور منتخب با اشاره به ضرورت تلاش برای رفع گرفتاری های مردم اظهار کردند: بی تردید با ویژگی‌ها و محاسنی که از شما سراغ داریم می توانید گام های مفید و موثری در بهبود وضعیت زندگی مردم بردارید و در این راه دعاگوی شما هستیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم گرفتاری‌های فراوانی دارند و هر روز بر ابعاد آن اضافه می‌شود گفتند: امروز مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش شما قرار گرفته است و مردم نیز چشم امید به شما دوخته‌اند بنابر این هر مقدار که در توان دارید باید برای کمک به مردم تلاش کنید.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ارتباط موثر با جهان اسلام و کشورهای همسایه را حائز اهمیت دانستند و بیان کردند: برقراری و تقویت ارتباط مسالمت آمیز با جهان اسلام و به ویژه کشورهای همسایه از اهمیت زیادی برخوردار است که نباید از آن غفلت کرد.

با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه آرامش و آسایش را به زندگی مردم بازگردانید

حضرت آیت الله شبیری زنجانی نیز در این دیدار با تبریک  به آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، گفتند: امروز مردم در رنج و سختی هستند و باید با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه آرامش و آسایش را به زندگی مردم بازگرداند.

این مرجع تقلید اخلاص و مجاهدت صادقانه در رفع مشکلات مردم را مورد تاکید قرار دادند و افزودند: این وعده قطعی الهی است که راه‌های مختلفی را برای پیشبرد امور، پیش روی تلاشگران مخلص قرار می‌دهد.

ایشان با دعا و آرزوی موفقیت برای دولت سیزدهم، ابراز امیدواری کردند که دولت بتواند با عنایات حضرت ولیعصر(عج) مشکلات را به احسن وجه حل و فصل کند.

بهره مندی از ظرفیت عظیم نیروی جوان مورد توجه دولت سیزدهم باشد

حضرت آیت الله علوی گرگانی نیز اظهار داشتند: ملت ایران امروز، شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و امید است در دوره شما مشکلات تا جایی که ممکن است کاسته و برطرف شود

ایشان افزودند: زید شحام از اصحاب امام صادق(ع) به عنوان استاندار خوزستان منصوب شد و محضر امام صادق(ع) حضور پیدا کرد، امام(ع) فرمودند از اینکه شنیدم شما مسئولیت را به دست گرفتید خوشحال شدم، ولی موضوعی که مرا ناراحت کرد می ترسم از عهده این مسئولیت بر نیایید. امید است که با انتخاب شما بتوانید کشور را سرو سامان دهید.

 استاد خارج فقه حوزه علمیه با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت اقشار مختلف جامعه برای رفع مشکلات کشور بیان کردند: مسئولیت بسیار سنگین است و خدا باید به شما کمک کند، نخستین موضوعی که در کشورمان مورد توجه باشد بهره مندی از ظرفیت عظیم نیروهای ارزشمند جوان است و مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کردند.

 معظم له عنوان کردند: موضوع کشاورزی در کشورمان دارای اهمیت زیادی است چون در نظام بشر همه به کشاورزی وابسته هستند و باید مشکلات کشاورزان مورد توجه قرار بگیرد. همچنین طبقات فرهنگیان و تجار نیز باید مورد اعتنا باشند.

 حضرت آیت الله  علوی گرگانی خاطرنشان کردند: حُسن عمل شما در قوه قضائیه سبب زنده شدن امیدها شد و عملکرد مناسب تان در قوه قضائیه قابل تقدیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    درود بر ایت الله نوری همدانی.فقیه عالیقدر.مدافع اسلام.زبان حق.عالم عامل.اسلام مجسم.زاهد وپارسا.