چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیم‌پور، معاون علمی پژوهشی مؤسسه تفسیر حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی

حوزه/ حجت‌الاسلام ابراهیم‌پور با بیان اینکه "خوزستان" پیشگام برگزاری دوره مهارت‌های بیان تفسیر در کشور است، گفت: تاکنون دوره مهارت‌های بیان تفسیر در هیچ استانی برگزار نشده و خوزستان در برگزاری این دوره پیشگام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیم‌پور، معاون علمی پژوهشی مؤسسه تفسیر حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره تربیت استاد تفسیر قرآن کریم، با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه کشور، ۱۵ مرکز تخصصی تفسیر وجود دارد، پیرامون روند شکل‌گیری دوره مهارت‌های بیان تفسیر در حوزه، اظهارکرد: با توجه به نیاز دانشگاه‌ها به تفسیر قرآن، فارغ‌التحصیلان مراکز تخصصی تفسیر برای بیان تفسیر به دانشگاه دعوت شدند، در این شرایط حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی، دوره مهارت‌های بیان تفسیر را به‌عنوان حلقه مفقوده بین مراکز تخصصی تفسیر و بیان تفسیر به مردم مطرح و به دنبال آن مرکز مهارت‌های بیان تفسیر در سال ۸۴ راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف این مرکز، آموزش مهارت بیان شیوا، دقیق و لذت‌بخش تفسیر قرآن کریم به طلاب است، گفت: محتوای دوره مهارت‌های بیان تفسیر، از روش تدریس حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی و استادان موفق تفسیر اتخاذ و روش‌های آن مورد تحلیل قرار گرفته و تبدیل به درس شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌پور افزود: دوره بیان مهارت‌های تفسیر در ۱۶ دوره برگزار شده و بیش از ۹۹ درصد مورد تأیید شرکت‌کنندگان است؛ چراکه گمشده طلاب، مبلغین و در اصل وظیفه آن‌ها تبیین قرآن در جامعه است؛ به همین دلیل باید روش‌ها را یاد بگیرند.

وی در پایان بیان کرد: تاکنون دوره مهارت‌های بیان تفسیر در هیچ استانی برگزار نشده و خوزستان در برگزاری این دوره پیشگام است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha