سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تبلیعات

حوزه/ حجت الاسلام امامی با بیان اینکه وضعیت جمعیت کشور در حالت هشدار قرار دارد گفت: در سی سال آینده به یکی از پیرترین کشورهای دنیا تبدیل خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی، امروز در نشست هم اندیشی جمعی از روحانیون ارومیه که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز نیاز جدی به حضور مبلغین در عرصه‌های مختلف از جمله دانشگاه، مدارس و بازار و … داریم و باید در هر صنفی طلاب و مبلغینی تربیت شوند تا بتوانند نیازهای آن‌ها را در مسائل دینی تأمین کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه باید از ظرفیت و امکانات موجود در جهت ارتقای سطح فرهنگی شهر و استان استفاده کرد، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که مطرح است مسئله جمعیت است و شاید ۳۰ سال آینده ایران به پیرترین یا جز سه کشور پیر جهان تبدیل خواهد شد و مسئله جمعیت در ایران در بدترین حالت است و باید از جلسات ایام فاطمیه برای تبیین و روشنگری این مسائل استفاده شود.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: سالانه صدها هزار سقط جنین در کشور اتفاق می‌افتد که اکثر این‌ها بخاطر مسائل اقتصادی نیست و حدود هفت سال نیاز داریم به تله جمعیت نیفتیم که در این صورت بیش از ۱۳۰ سال برای خارج شدن از آن زمان خواهد برد و باید علما در منابر به این مسئله بپردازند.

وی اضافه کرد: از خطبه‌های حضرت زهرا (س) و سبک زندگی ایشان می‌توان صدها کلید واژه پیدا و بر روی آن مسائل مربوط طرح شود و در این خصوص هم کوتاهی شده است. معارف مربوط به اهل بیت (ع) باید در منابر و سخنرانی‌ها با در نظر گرفتن اولویت‌ها طرح شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی بیان داشت: زن در اسلام محور و حجت است و دنیای فمینیست امروز تلاش دارد شخصیت و هویت زن را از او بگیرد در حالی که در اسلام معارف بسیار بالایی در خصوص زن وجود دارد و باید طرح شده و روشنگری شود.

حجت الاسلام حسن محمدی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه جلسات و دوره‌های توانمند سازی روحانیون برگزار خواهد شد، گفت: اگر مشکلات بیان می‌شود باید راهکار آن هم ارائه شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تاکید کرد: باید از ایام فاطمیه برای تبلیغ حجاب و مهدویت و جواب دادن به شبهات موجود در این رابطه استفاده شود و متأسفانه بسیاری از معارف دینی مربوط به زنان بیان نشده است.

در ادامه این جلسه، روحانیون حاضر دغدغه‌های خود را در خصوص لزوم شناسایی ظرفیت‌های علما و روحانیون و استفاده از آنها، دوری از موازی کاری، حمایت از فکرها و ایده‌های جدید طلاب جواب، تکثر گروه‌های جهادی با موضوعات مختلف، برنامه‌ریزی برای تربیت جوانان و نوجوانان انقلابی، طرح مسائل مربوط به اهل بیت با رعایت جوانب وحدت و اتحاد مسلمین طرح شده است.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha