جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آستان امام زاده حسین ع

حوزه / مدیر آستان مقدس امام زاده حسین (ع)  قزوین از اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی ایام فاطمیه خبر داد.

حجت الاسلام احمد باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است به گونه‌ای که رفتارهای ایشان به‌عنوان سرلوحه زندگی همه انسان‌های مسلمان از جایگاه و ارزش خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) با آن همه فضیلت، همسری نیکو برای حضرت علی (ع) بود، تا جایی که روایت شده هنگامی که حضرت علی (ع) به ایشان می‌نگریست، غم و اندوهش زدوده می‌شد

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین ادامه داد: پیام حضرت زهرا (س) حفظ کرامت و جایگاه زن بود. دختر پیامبر اکرم (ص) با توجه به حیات کوتاهی که داشت الگویی برای مسلمانان و تمام بشریت و اولین مدافع ولایت در تاریخ اسلام است.

وی اظهار کرد: آن حضرت اسوه‌ای کامل و جامع برای زنان جامعه اسلامی است که می‌توان به سیره عملی ایشان در همسرداری، تربیت فرزند، خانه داری، روابط اجتماعی و به ویژه حجاب اشاره کرد.

حجت الاسلام باقری همچنین به برنامه‌های فرهنگی ومذهبی آستان مقدس امامزاده حسین (ع) پرداخت و عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در رثای شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) از روز ۸ دی شروع و با برگزاری نماز جماعت، قرائت قرآن، قرائت حدیث کسا ء و مداحی ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت و سخنرانی اساتید حوزه علمیه قزوین و قم تا روز ۱۶ دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) محفل انس با قرآن به یاد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین تصریح کرد: در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه‌های عزاداری و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز برقرار است و همه این برنامه‌ها با رعایت آئین نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha