سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار

حوزه / خضری گفت: از مجموع ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به راه‌های روستایی کشور تنها ۲۱ میلیارد تومان به استان اصفهان اختصاص یافت که جوابگوی نیاز روکش آسفالت تمامی راه‌ها نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مهدی خضری، مدیر کل راهداری استان اصفهان، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: متأسفانه راه‌های استان مورد بی مهری قرار گرفته و اعتبارات قابل توجهی برای این بخش اختصاص پیدا نکرده است.

افزود: از مجموع ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به راه‌های روستایی کشور تنها ۲۱ میلیارد تومان به استان اصفهان اختصاص یافت که جوابگوی نیاز روکش آسفالت تمامی راه‌ها نیست.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ اداره کل راهداری استان اصفهان توانست ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی را روکش آسفالت کند.

مدیر کل راهداری استان اصفهان با اشاره به مشکل کمبود قیر و گرانی این محصول در کشور افزود: با وجود تولید قیر در کشور متأسفانه از کمبود آن رنج می‌بریم چرا که مشکلات این حوزه بسیاری از طرح‌های عمرانی جاده‌ای را زمین گیر کرده است.

خضری خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ۹۹ قیمت هر تن قیر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده و در حال حاضر این رقم به تنی ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی هزینه روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر راه‌های استان را حدود ۱۱ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این افزایش قیمت‌ها مشکلات حوزه راهداری را دو چندان کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه راه‌های اصفهان خسته است، ادامه داد: با وجود گستردگی راه‌های شریانی، بزرگ راه‌ها و آزاد راه‌ها در استان اصفهان؛ اما بودجه راه‌های استان اصلاً خوب نیست و می‌طلبد مسؤولان کشور نگاه متفاوت‌تری نسبت به راه‌های اصفهان داشته باشند.

وی ابراز داشت: در شرایط سخت کرونایی که خیلی جاها تعطیل بود رانندگان نسبت به حمل کالای اساسی فعالیت داشتند که نقش مهمی در وضعیت کشور داشتند و رانندگان وظیفه خود در خدمت به مردم را فراموش نکردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: در حوزه راهداری نیز با توجه به شرایط اقتصادی سخت کشور حفظ و نگهداری راه‌های کشور بسیار مهم است و فعالان حوزه راه با سخت‌کوشی ویژه برای عبور و مرور ایمن تلاش کردند.

خضری در ادامه به احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان ۵۴ مجتمع خدمات رفاهی فعالیت دارند که توسط ناظران بهداشتی و بازرسان اداره کل رصد می‌شوند.

وی رفع خواب آلودگی، خستگی و کاهش تصادفات جاده‌ای را از مزایای احداث این مجتمع‌ها بیان کرد و افزود: در طراحی و جانمایی مجتمع‌ها به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که هر راننده پس از ۲ ساعت رانندگی در این مجتمع‌ها به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: با توجه به کویری بودن و پراکندگی شهرستان‌های استان خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کویری است که این مجتمع‌ها می‌توانند نقش مهمی در کاهش این مشکلات داشته باشند.

انتهای پیام./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha