جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی در بجنورد

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی احیاگر جامعه و زمینه‌ساز رشد بشریت است، گفت: اگر مکتب شهید سلیمانی فراگیر شود ملت‌ها به حرکت درآمده و جهان به تعالی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، با بیان اینکه ترس از شهید سلیمانی همواره در وجود دشمنان جاری بود و اکنون نیز از نام این شهید می‌ترسند، افزود: خوف و هراس دشمنان از شهید سلیمانی به‌اندازه‌ای بود که فرماندهان نظامی آمریکا عکس این شخصیت بزرگ را در اتاق نصب کرده بودند و همواره برای مقابله با او برنامه‌ریزی می‌کردند.

وی تصریح کرد: اعلام سه روز عزای عمومی برای شهادت این شهید بزرگ نشان از اهمیت واقعه شهادت ایشان برای رهبر معظم انقلاب و ملت ایران داشت؛ زیرا شهید سلیمانی مرد تدبیر و عمل بود و با این شاخصه توانست بر امنیت جهان تأثیرگذار باشد.

امام‌جمعه بجنورد اظهار داشت: شهید سلیمانی یک فرد نبود بلکه فراتر از این ارزش‌ها، یک مکتب بود که باید یادش را زنده نگاه داشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در مکتب شهید سلیمانی ایده، خلاقیت و جهان‌بینی وجود دارد و این مکتب با تدبیر و قاعده پیش می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی احیاگر جامعه و زمینه‌ساز رشد بشریت است، گفت: اگر مکتب شهید سلیمانی فراگیر شود ملت‌ها به حرکت درآمده و جهان به تعالی می‌رسد.

وی عشق به خدا، عشق به ولایت و عشق به مردم را از عناصر مکتب شهید سلیمانی دانست و گفت: زندگانی این شهید بزرگ در این سه اصل خلاصه می‌شود و حول محور این ارزش‌ها می‌چرخد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: به دلیل همین ویژگی‌های برجسته بود که هنگام شهادت حاج قاسم سلیمانی، تمامی گروه‌های مردمی و اقشار از شیعیان و اهل سنت گرفته تا ایزدی‌ها و مسیحی‌ها در مساجد، منازل و کلیساها برای او سوگواری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: شهید سلیمانی مردم ایران، عراق و سوریه را بسیج کرد تا در مقابل داعش و استکبار بایستند؛ به‌گونه‌ای که اگر شهید سلیمانی نبود ما اکنون با کشورهای ظالم همسایه بودیم.

امام‌جمعه بجنورد گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز بارها از عظمت شهید سلیمانی سخن گفته‌اند، شهید سلیمانی یک فرد نیست بلکه یک نهضت و مکتب است و به همین دلیل نیز این مکتب باید زنده و پویا نگاه داشته شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha