پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محسن انصاری نیا

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان از راه اندازی ۱۰۰۰ گروه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر و یک لشکر سایبری در استان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام محسن انصاری نیا، در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: قرار است تا پایان سال ۱۰۰۰ گروه و تشکل تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در استان تشکیل شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سمنان با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ تشکل تخصصی مطالبه‌محور در استان تشکیل شده است، ادامه داد: کار آموزش این تشکل‌ها در استان شروع شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین این تشکل‌ها در حوزه محیط زیست فعالیت دارند افزود: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، جهت‌گیری‌های جدیدی در یک سال اخیر تعریف و در پیش گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سمنان با بیان اینکه نگرش و رویکرد این ستاد تولی‌گری است خاطرنشان کرد: براساس این جهت‌گیری جدید، ستاد دیگر خود متصدی امر به معروف و نهی از منکر نیست و به عبارتی دیگر به صورت مستقیم به حوزه این دو فریضه ورود نمی‌کند بلکه فراتر از آن به اقامه، احیا و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، با بیان اینکه ریل‌گذاری ستاد در گذشته اشتباه بوده افزود: تا پیش از این عمده کار ستاد مبتنی بر تذکر لسانی و رویکردهای حداقلی در کف خیابان بود و از این رو ستاد یک ستاد کم کارآمد بود.

وی با بیان اینکه در رویکرد جدید مطالبه از مسئولان رسالت اصلی ستاد هدف گذاری شده است، اضافه کرد: در جهت‌گیری جدید، ریل‌گذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مسیر اصلی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امر به معروف را باید به جای مردم از مسئولان شروع می‌کردیم افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر به جای مردم از مسئولان شروع می‌شد، بی‌تردید امروز جلوتر بودیم چرا که اگر می‌خواهیم ظاهر مردم درست شود باید باطن مسئولان را درست و اصلاح کنیم.

حجت الاسلام انصاری نیا ادامه داد: متأسفانه برخی از مسئولان دارای ترک فعل هستند و با این وجود در جابجایی آنها نیز تعلل می‌شود که این رویه باید اصلاح شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به برخی مصادیق منکر در جامعه گفت: متأسفانه گاه شاهد تناقض در رفتار و عمل برخی مسئولان هستیم که به جامعه اسلامی آسیب می‌رساند. کذب‌گویی و وعده‌های توخالی از دیگر منکراتی است که گاه در بین برخی مسئولان دیده می‌شود و همین‌ها باعث می‌شود که امید مردم به برخی مسؤولان کمتر شود.

وی از تلاش برای مردم‌نهاد شدن ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از رویکردهای جدید در این ستاد نام برد و گفت: اگرچه در گذشته نیز ضابطین ستاد عمدتاً از بین مردم بودند اما آن رویه به مردم نهاد شدن ستاد نمی‌انجامید و لذا در جهت‌گیری جدید به مردم نهاد شدن ستاد توجه ویژه شده است.

حجت الاسلام انصاری‌نیا از ارتباط مؤثرتر با دستگاه‌های اجرایی از سوی ستاد خبر داد و افزود: در همین راستا تاکنون با ۸۰ نهاد و سازمان و اداره کل در استان جلساتی برگزار و رویکرد و گفتمان جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان را برای آنها تبیین کردیم.

وی از هدف گذاری این ستاد برای ورود به ۵۲ موضوع با هدف عمل به این دو فریضه الهی نام برد و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما برای عملی شدن امر به معروف و نهی از منکر، آموزش تخصصی است و در همین راستا تاکنون دوره‌های آموزشی مختلفی برگزار کردیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با انتقاد از هرگونه برخورد قهری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر گفت: در گذشته گاه آمر به معروف و ناهی از منکر، خود درگیر هتاکی و عمل غیرقانونی بود که این رویه زیبنده عمل به این دو فریضه الهی نبود؛ چرا که با منکر نمی‌توان جلوی منکر را گرفت.

وی از حمایت حداکثری از آمرین به معروف و تشکل‌های تخصصی خبر داد و گفت: این تشکل‌ها دربرگیرنده افراد متخصص در امور مربوط به امر به معروف و نهی از منکر هستند و مبانی فریضتین به آنها آموزش داده شده است.

حجت الاسلام انصاری‌نیا بر لزوم همکاری رسانه‌ها و خصوصاً صداوسیما با این ستاد تاکید و عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آماده ایجاد تشکل‌های تخصصی در حوزه رسانه است.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد لشکر سایبری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خبر داد و افزود: لشکر سایبری با هدف فرهنگ سازی و خط دهی به افرادی که دغدغه امر به معروف و نهی از منکر دارند تا بعضی از معضلات و مطالبات رفع شود ایجاد می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: جریان سازی و گفتمان سازی در فضای مجازی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ستاد است که با ایجاد این لشکر سایبری می‌توان به تحقق آن کمک کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha