جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: سردار سلیمانی بت‌ های زمانه را شکست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و مرحوم آیت الله مصباح یزدی که در مسجد امام خمینی (ره) شهر قزوین برگزار شد، با بیان اینکه قرآن‌های ناطق همان صادقین هستند، گفت: قرآن مظهر صداقت و درستی است و صادقین همان انبیا الهی (ع) و ائمه اطهار (ع) هستند.

نماینده ولی فقیه در قزوین با تصریح بر ضرورت شناخت نیکان و خوبان بیان کرد: خداوند در قرآن به جای تفسیر خوبی، خوبان را به ما نشان می‌دهد یعنی اگر بتوانیم شهید سلیمانی را درک کنیم خوبی‌ها را بهتر فرا خواهیم گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: اگر امام امت یا رهبر فرزانه انقلاب، آیت‌الله مصباح‌ها، شهید مطهری‌ها و مهندس ابومهدی‌ها را درک کنیم و به درستی بشناسیم چنان تأثیری بر روح و روان خواهد گذاشت که یک کتاب چند صد صفحه‌ای نخواهد داشت.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: انسان‌های نیک به خدا و آخرت معتقد و فرشتگان، کتاب‌های آسمانی، قرآن و تبیین پیامبران الهی و ائمه اطهار را باور دارند.

وی ابراز کرد: انسان‌های نیک می‌دانند که دوست داشتن جان‌ومال در برابر دوستی خدا هیچ ارزشی ندارد بنابراین جان و مال خود را بر اساس محبتی که به خدا دارند به فقرا و گرفتاران می‌دهد

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: سردار سلیمانی کسی است که میلیون‌ها نفر از ملت ایران، کشورهای اسلامی و حتی غیر مسلمان فریاد می‌زنند که قاسم سلیمانی، جان و سلامتی خود را برای آزاد کردن و آزادگی هزینه کرد.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: شهید سلیمانی سوریه و عراق و یمن را از شر اشرار آزاد کرد و فلسطین و غزه را برای آزاد شدن مهیا کرد.

وی اظهار کرد: حاج قاسم میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر تربیتی شخصیت خود قرار داد و از هواهای نفسانی آزاد کرد و برای رسیدن به این جایگاه بسیار صبور بود و چندین بار مجروح شد اما با همان حال مجروحین به جبهه باز می‌گشت چون نمی‌توانست بی‌تفاوت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: آیات قرآنی بسیاری از عقاید، اخلاق، عبادت، انفاق، مجاهدت وجود دارد که در نهایت به صدق و تقوا خلاصه می‌شود که فکر می‌کنم در آینه این آیات بتوانیم چهره تمام نمای عظمت و شخصیت معنوی سردار سلیمانی را تماشا کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: سردار سلیمانی بت‌های زمانه را شکست؛ مدعیان قدرت بین‌المللی را خورد کرد؛ در سوریه آمریکا را زیر پا گذاشت و تمام عالم می‌دانند که آمریکایی‌ها شکسته شدن استخوان‌های خود را احساس کردند؛ در عراق آمریکا و متفقین آن‌ها را زیرپا گذاشت و در یمن نیز صعودی‌ها را تحقیر و به ذلت نشاند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: سردار سلیمانی بت‌های زیادی را در عالم شکست؛ او اخلاص‌بخش دین بود و به آیه آیه قرآن عمل کرد؛ رهبر انقلاب در توصیف سردار همواره از صداقت و اخلاص سردار سخن می‌گوید.

وی عنوان کرد: شهید سلیمانی تابع قرآن و سیره اهل بیت و در عصر غیبت نیز گوش به فرمان ولی‌فقیه بود و خود را از دنیاطلبی خلاص کرده و نگاهش به خدا بود که این از ویژگی‌های قرآنی است

نماینده ولی فقیه در استان اذعان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید من مشتری جان و مال شما هستم که اگر به من بفروشید ضرر نمی‌کنید؛ شهید سلیمانی این را به خوبی تشخیص داد و جان، مال و ارزش‌ها خود را در راه خدا گذاشت.

امام جمعه قزوین افزود: کسانی که ایمان آورده‌اند و تمام عمرشان را خالصانه برای اعمال شایسته به کار گرفتند خداوند محبت آن‌ها را به تمام دل‌ها می‌اندازد تا دوستدار آن‌ها باشند و همین موجب شد که ده‌ها میلیون نفر از کشورها و شهرهای مختلف برای تشییع پیکر شهید سلیمانی و اظهار ارادت در پیشگاه این شهید گرانقدر به میدان آمدند.

وی در پایان با بیان اینکه باید سیره بزرگانی مانند سردار سلیمانی و علامه مصباح ادامه یابد، گفت: سردار سلیمانی مرد میدان، جوانمرد عزت و آزادگی و اخلاص، سردار افکار و اندیشه‌ها بود و هر کس که به خدا نگاه کند او را می‌بیند چون به سمت خدا می‌رفت.

سردار سلیمانی بت‌شکن زمانه خویش بود

سردار سلیمانی بت‌شکن زمانه خویش بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha