پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / دسته عزاداری خادمین حرم حضرت معصومه (س) در روز شهادت حضرت زهرا (س)

حوزه/شهر مقدس قم، دیشب و امروز به طور یکپارچه در سوگ و ماتم عزای ام ابیها، حضرت زهرا(س) قرار داشته و دسته های عزا از اطراف و اکناف قم و نیز دیگر شهرها برای عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان(عج) به حرم کریمه اهل بیت(ع) و نیز دیگر امامزادگان و بقاع متبرکه شهر عش آل محمد(ص) راهی شده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با سالروز شهادت مظلومانه صدیقه کبری (س) علاوه بر بیوت مراجع عظام تقلید و علما، در مساجد و حسینیه‌ها و تکایا نیز مجالس عزاداری و سوگواری برقرار بوده است و به خصوص دسته‌های عزاداری برای عرض تسلیت به حضرت ولی عصر (عج) و عمه سادات حضرت فاطمه معصومه (س) از نقاط مختلف شهر رهسپار حرم ملکوتی بانوی کرامت شده‌اند.

همچنین برخی از دسته جات عزاداری نیز مشابه این مراسم را در بقاع متبرکه و امامزادگان شهر مقدس قم داشته‌اند.

امسال همزمان با سراسر کشور، عزاداران فاطمی در عین سوگواری برای عزای مادر سادات، پیکرهای مطهر شهدای گمنام را بر روی دست خود قرار داده و بدین وسیله با آرمان‌های والای شهیدان- این رهروان صدیق حضرت زهرا (س) - تجدید عهد و پیمان کرده‌اند.

گفتنی است در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، برخی امامزادگان و همچنین بلوار پیامبر اعظم (ص) موکب‌های متعددی مشغول پذیرایی و خدمت رسانی به زائران و عزاداران هستند، به گونه‌ای که حقیقتاً جلوه‌های بسیار زیبایی از تکریم محبان و شیعیان را در این اماکن شاهد هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha