جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه رئیس جمهور برای کمک به دولت از حوزه‌های علمیه درخواست کمک کرد، گفت: حوزه های علمیه در تنقیح قوانین به کمک دولت و مجلس بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با اشاره به سفر هفته قبل رئیس جمهور به قم و دیدار با مراجع معظم تقلید، اظهار داشت: ارتباط‌گیری و رهنمود گرفتن از توصیه‌های مراجع معظم تقلید، امری قابل تقدیر است که البته عمل به این توصیه‌ها نیز بسیار ضروری می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از توصیه‌های تمامی مراجع، توجه به معیشت و اقتصاد کشور بود، گفت: مراجع معظم تقلید از نزدیک مشکلات مردم را درک می‌کنند و از آنجا که دغدغه رفع آن را دارند، این دغدغه را به رئیس جمهور اطلاع دادند.

امام جمعه همدان با اشاره به وعده رئیس جمهور مبنی بر اعلام خبرهای خوش در آینده به مردم، یادآور شد: انتظار هم بر همین است که تیم اقتصادی دولت با انسجام، وعده‌هایی که در دیدار مراجع مطرح شده، برآورده کنند.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت، مبارزه با فساد بود، عنوان کرد: قسمتی از عوامل فساد، به دلیل اقدام مسئول فاسد و یا اختلاس او است و قسمت دیگری از فساد در کشور نیز نشأت گرفته از قوانین متورمی است که با آن سر و کار داریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: آنچنان قوانین متورمی در کشور وجود دارد که اگر یک تولیدی بخواهد کار خود را آغاز کند، این قوانین در بسیاری از موارد تولید کنندگان را دلسرد می‌کند.

وی مطرح کرد: کشوری همانند فرانسه دارای ۳۸۰۰ قانون است در حالی که این آمار در کشور ما در حدود ۱۱ هزار است و لذا یکی از اقدامات ضروری در کشور احصا این مشکلات و تنقیح قوانین توسط نمایندگان مجلس است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه رئیس جمهور برای کمک به دولت از حوزه‌های علمیه درخواست کمک کرد، خاطر نشان کرد: همان طور که حضرت امیر (ع) فرمودند، علما برای تحقق عدالت در جامعه باید علم خودشان را آشکار کنند، امروز نیز لازم است تا حوزه‌های علمیه برای کمک به کشور و مردم وارد میدان شوند.

وی تصریح کرد: حوزه باید در این عرصه ورود جدی داشته باشد و با تنقیح قوانین متورم و برگزاری جلسات و گفت‌وگو، در مسیر تحقق عدالت در جامعه قدم بردارد.

از فرهنگ ایثار و شهادت مراقبت کنیم

رئیس شورای حوزه استان همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تشییع پیکر مطهر شهدا در کشور، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، "حضور شهدا مبشّر خیر کثیر برای کشور امام زمان است"، به این معنا که این کشور، کشور امام زمان و فرزندان حضرت زهرا (س) است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در دنیا است که پرچم اهل بیت را بلند کرد و جوانان خود را برای قیام علیه دشمنان اسلام فدا کرد، یادآور شد: در قسمت دیگر این پیام، رهبر معظم انقلاب به این موضوع اشاره دارند که شهدا کشور را نگه داشته‌اند و لذا باید از فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک سرمایه عظیم که از هویت دینی و ملی حمایت می‌کند، مراقبت کنیم.

امام جمعه همدان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به خطبه فدکیه، یادآور شد: زمانی که حضرت (س) در مسجد مدینه شروع به بیان خطبه کردند، تمامی جمعیت شروع به گریه کردند، اما هیچکدام از آنها حضرت زهرا (س) را یاری نکردند.

داعش نتیجه بی بصیرتی مردم مدینه در ۱۴۰۰ سال پیش است

وی با اشاره به اینکه پس از این خطبه، در خطبه‌ای دیگر حضرت (س) در منزل برای همسران مردان حاضر در مسجد، فرمودند: " من از دنیای شما بیزارم و از مردان شما متنفرم"، گفت: منظور حضرت زهرا (س) از مردانی بود که دیروز انقلابی بودند و بدر و خیبر را خلق کردند، اما امروز که لازم است با بصیرت عمل کنند، خلاف آن اقدام می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه، پیام خطبه حضرت (س) این است که گریه کردن کافی نیست و باید به دنبال اهداف امام در جامعه حرکت کنیم، اظهار داشت: اگر جامعه آنجا که باید تصمیم درست بگیرد، دچار غفلت تاریخی شود و در پیچ‌های تاریخی تصمیم قاطع نگیرد، باید بداند که سرنوشت آینده اسلام متأثر از این تصمیم اشتباه خواهد بود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س)، ضمن دفاع تمام قد از علی (ع)، به تشریح آینده جامعه اسلامی می‌پردازند، خاطر نشان کرد: حضرت (س) فلسفه حذف امیرالمومنین (ع) را ترس جامعه از عدالت طلبی حضرت امیر (ع) مطرح می‌کنند و فرمودند "با حذف علی (ع) منتظر تسلط ستمکاران بر خود و تکفیر مسلمانان باشید".

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: امروز بعد از ۱۴۰۰ سال با نگاه به تاریخ، متوجه می‌شویم که با تصمیم اشتباه مردم مدینه و عدم بصیرت آنها، نه تنها تمامی اهل بیت به شهادت رسیدند، بلکه امروز نیز این مسیر ادامه دارد و شاهد حضور داعش، القاعده، وهابیت و گروه‌های تکفیری هستیم.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha