جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری روز شهادت حضرت زهرا(س) در بیوت مراجع

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) که خود را از یک نابینا می‌پوشاند به موقعش مانند یک شیر در مسجد پیغمبر اکرم (ص) می غرد و آن خطبه تاریخی را می‌خواند، گفتند: این معنایش این است که حضرت زهرا (س) رعایت اعتدال در زندگی را داشتند و هر کجا مطابق مقتضای آن، سخن می‌گفتند که مبادا وظیفه زمین مانده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت اللّه مکارم شیرازی به مناسبت عزاداری شهادت حضرت صدیقه طاهرة سلام الله علیها، ضمن حضور در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین (ع)، یکی از صفات حضرت زهرا سلام الله علیها را اعتدال در زندگی خواندند و گفتند: حدیث معروفی است که شخص نابینایی بر خانه حضرت زهرا (س) وارد شد و ایشان خود را از او پوشاند، پیغمبر عرضه داشتند: نابینا است؛ اخیراً این حدیث را دیدم که در زیرش دارد که فرمود: بوی عطر من به مشام او می‌رسد و بنابر این من باید خود را از او دور کنم و ضمناً معلوم می‌شود از این که حضرت زهرا سلام الله علیها برای رعایت اعتدال در خانه، برای حضرت علی علیه السلام خود را معطر می‌داشت.

ایشان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) که خود را از یک نابینا می‌پوشاند به موقعش مانند یک شیر در مسجد پیغمبر اکرم (ص) می غرد و آن خطبه تاریخی را می‌خواند، افزودند: این معنایش این است که حضرت زهرا (س) رعایت اعتدال در زندگی را داشتند و هر کجا مطابق مقتضای آن، سخن می‌گفت که مبادا وظیفه زمین مانده باشد.

این مرجع تقلید، با بیان اینکه وضع کشور ما وضع فوق العاده ای است و دشمنان در آن طمع ورزیده اند، گفت: بحمدالله مسئولین توانسته اند در این مدت طولانی کشور را حفظ کنند.

ایشان در پیامی به مسئولین بیان داشتند: برادران و مسئولان شرایط شما، شرایط بسیار خوبی است، قوای سه گانه همه با هم عملاً متحد هستند و چه فرصتی از این بهتر، هر سه قوه در یک سمت و سو حرکت می‌کنند و این کمک می‌کند که بشود مشکلات را حل کرد، نمی‌شود مگر با رعایت اعتدال، اعتدال را باید حفظ کرد.

حضرت آیت اللّه مکارم شیرازی در ادامه پیام، امام رحمة اللّه علیه را نمونه کاملی برای رعایت اعتدال دانستند و افزودند: بعضی‌ها تند روی می‌کردند و به اموال مردم حمله می‌کردند و به شخصیت‌ها توهین می‌کردند، امام (ره) یک بیانیه شش ماده‌ای دادند و همه را به اعتدال دعوت کردند و تصادفاً من به خدمت ایشان رسیدم و گفتم: آقا شما مشکل را بحمدالله حل کردید پاسخ دادند: اگر بگذارند، اگر بگذارند، یعنی حتی امام هم نسبت به بعضی‌ها نگران بودند که رعایت بیانیه او را هم نکنند و نگذارند که مسئله‌ها حل شود، بنابراین باید مسئله اعتدال در زندگی را رعایت کرد.

ایشان با بیان اینکه مسئله اعتدال در زندگی در دستورات اسلام در تمام قسمت‌ها نمایان است گفتند: در عین حال که اسلام دستور به مبارزه با دشمن می‌دهد، می‌گوید، آب آنها را سمی نکنید، درختان آنها را قطع نکنید، چهارپایان آنها را از بین نبرید، پیرمردان را در میدان جهاد متعرض نشوید، کودکان و زنان را مراقب باشید.

این مرجع تقلید با اشاره به عدم رعایت دستورات پیامبر اسلام (ص)، بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از سوی کسانی که از دشمنان ما هستند، افزودند: عظمت اسلام اینجا معلوم می‌شود که ۱۴۰۰ سال قبل چه دستوری می‌دهد و امروز چه دستوراتی عمل می‌شود.

خبرنگار: علیرضا جمالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha