جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حامدی

حوزه/ نباید فراموش کنیم که سبک زندگی مادی، تجمل گرایی غربی، ما را از فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و... باز خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در نشست بصیرتی که در مسجد امام رضا (ع) پردیسان برگزار شد، بر اهمیت فرهنگ سازی موضوعات و مفاهیمی چون جهاد، شهادت، ایثار، از خود گذشتگی، مقاومت، ترویج سبک زندگی دینی، الهی، توجه به ارزش‌های دینی، توجه به اخلاق، حجاب، تربیت فرزندان با ایمان و… تأکید کرد.

امام جمعه پردیسان بی توجهی به هریک از مفاهیم فوق را، خطر جدی برای جامعه اسلامی دانسته و بیان داشت: اگر در جامعه اسلامی مفاهیمی چون جهاد، شهادت، ایثار، از خود گذشتگی، مقاومت، ترویج سبک زندگی دینی، الهی، توجه به ارزش‌های دینی، توجه به اخلاق، حجاب، تربیت فرزندان با ایمان و… نباشد و یا کم رنگ شده باشد، با زندگی و فرهنگ غربی هیچ فرقی نخواهد داشت.

وی بیان داشت: چرا که زندگی و فرهنگ غرب آمیخته در مادی گرایی، بی خدایی، بی توجهی به مبانی دینی، ارزشی، دوری از مفاهیمی چون خانواده، تقوا، مبانی اخلاقی، الهی، دوری از آموزه جهاد و دوستی با چهارپایان است.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی، گفت: متأسفانه این نوع از سبک زندگی در رسانه ملی هم ترویج می‌شود و کمتر شبکه‌ای در رسانه ملی است که خانواده، جوانان و جامعه را به سمت آموزه‌های دینی، ارزشی، مقاومت در برابر سختی‌ها، تربیت سالم، فرهنگ ایثار، از خود گذشتگی و ازدواج، تعدد فرزندان و تربیت دینی فرزندان و… دعوت کند.

امام جمعه پردیسان افزود: این موارد و بدتر ترویج فرهنگ غربی و دوری از سبک زندگی دینی و الهی اهل بیت (ع)، شهدا و… خطر جدی است و اگر مسئله همین طور ادامه پیدا کند، معلوم نیست وضعیت جامعه اسلامی ما به کجا ختم شود و امیدواریم این بی توجهی و رفتن به سمت فرهنگ غربی و همراهی خانواده‌ها و جوانان با بعضی چهارپایان به مسیر درستی منتهی شود و آنها زودتر متوجه اشتباه خود شوند.

وی بیان داشت: متأسفانه از مسائلی که بدان بی توجهی شده این است که تا چه اندازه توانسته‌ایم جوانان ما را نسبت به خدا، دین، خداباوری، قیامت و سایر مفاهیمی چون تربیت دینی، خانواده، جهاد، مقاومت در برابر سختی‌ها، ایثار و از خودگذشتگی و.... آشنا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی، گفت: وقتی این کارهای صورت نگیرد و انجام نشود، جوان امروز به غیر این مفاهیم روی خواهد آورد و این می‌تواند زنگ خطری باشد.

امام جمعه پردیسان افزود: این روزها شاهد شمیم جان افزای شهدای گمنامی هستیم که جان خود را با خدا معامله کردند. اینها چه کسانی بودند. آیا غیر از این است که در همین جامعه، در میان همین مردم، در کنار مفاهیم دینی، ارزشی، مسجد، مرگ، قیامت، ایثار، شهادت، بهشت و… رشد کردند و با اینکه همین افراد خانواده، زن، فرزند، مال، ماشین، شغل و سرمایه و… داشتند، اما برای دفاع از دین به همه این راحتی پشت پا زدند و جان خود را برای بها بزرگ‌تر با خدا معامله کردند.

وی بیان داشت: نباید فراموش کنیم که سبک زندگی مادی، تجمل گرایی و غربی ما را از فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و… باز خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha