دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برنامه

حوزه/ ایفاگر نقش شهید ستاری در فیلم منصور با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، از این اثر سینمایی و فعالیت‌های حرفه‌ای خود گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محسن قصابیان در میز هنر «سلام تهران» با اشاره به فعالیت کم بازیگری خود در سال‌های اخیر، گفت: اواخر دهه هفتاد، بسیاری از فیلمنامه‌هایی که به دستم می‌رسید، برایم خوشایند نبود و رغبتی برای حضور در آنها پیدا نمی‌کردم‌. به همین دلیل بازی را کنار گذاشتم و به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مشغول شدم. تا حدود سال ۹۶ این کار ادامه داشت و اگر بازی صحنه پیشنهاد می‌شد، انجام می‌دادم.

ایفاگر نقش شهید ستاری در فیلم منصور، با بیان اینکه «منصور» فیلمنامه متفاوت، صادق و بدون شعاری دارد، تصریح کرد: وقتی کیومرث مرادی فیلمنامه را فرستاد، دیدم زیاده‌گویی ندارد و آدم‌هایش واقعی و ملموس هستند. از طرفی، سیاوش صمدی مستندساز خوب، کارگردان خیلی خوب و صاحب سبک است. شاید در برخورد با کارگردان‌های فیلم اولی، در ابتدای راه گمان کنی که کار بلد نیست، اما تحمل، بردباری و نگاه او فوق‌العاده بود و این باعث شد که فیلم منصور، جنس زندگی پیدا کند.

این نویسنده و کارگردان با بیان اینکه قبل از فیلم منصور آشنایی نسبی با شهید ستاری داشتم، اظهار داشت: بخشی از کارهای تحقیق درباره شهید ستاری را سیاوش صمدی با گردآوری فیلم و کتاب‌ها انجام داده بود، اما خود بازیگر یک جایی احساس نیاز پیدا می‌کند و به تحقیق میدانی و مطالعه مشغول می‌شود. از طرفی، در کار فیلم با استناد تاریخی روبه‌رو نیستیم، بلکه بازسازی داریم که این بازسازی نیازمند ساخت چیزی مابه‌ازای بیرونی است.

این مجری سابق تلویزیون، به اجرای برنامه تلاش به عنوان آخرین اجرای خود در تلویزیون هم اشاره و تصریح کرد: سال ۷۰ دانشجوی سال سوم بودم و تازه متأهل شده بودم. یکی از دوستان پیشنهاد اجرا داد، من هم پذیرفتم؛ برنامه سخن آشنا را روی آنتن بردیم، همچنان کار برایم می‌آمد تا اینکه سال ۷۸ گفتم دیگر اجرا نمی‌کنم، چون اجرا علاقه اصلی‌ام نبود. البته اجرا کار بسیار سخت و در عین حال جذاب است. من برای اجرای تلاش، جایزه بهترین مجری را دریافت کردم، اما پس از آن دیگر کار نداشتم.

بازیگر سریال موج اول از پخش فصل دوم و سوم این سریال نیز در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: از ابتدا عاشق تدریس بودم. در سال ۶۷ در یک کانون فرهنگی برای بچه‌ها تئاتر تدریس می‌کردم. این کار تا دانشگاه و آموزشگاه‌ها ادامه پیدا کرد. در آموزشگاه‌ها چون هنرجویان شهریه می‌پردازند، کلاس‌ها را جدی می‌گیرند، اما نسل جوان امروزی، تمرین نسل ما را انجام نمی‌دهند؛ آنها دوست دارند سریع به نتیجه برسند، در صورتی که بازیگری پروسه بسیار طولانی دارد.

گفتنی است: برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی، فربد شکرایی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha