شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ سلسه نشت های علمی مهارتی"هنر و حوزه"

حوزه/روح الامین تصریح کرد: نقاش، مستندنگار نیست، بلکه روایت‌های شاعرانه‌ای از وقایع را ارائه می‌دهد؛ ما نباید به دنبال ایجاد سبک برای خودمان باشیم؛ چرا که سبک از طریق تکرار جوشش هنری فرد به وجود می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسن روح‌الامین هنرمند نقاش عصر امروز در ادامه سلسله نشست‌های علمی مهارتی «هنر و حوزه» با موضوع شکل‌گیری اثر هنری که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، گفت: می‌بایست در خلق اثر به نکات فنی توجه نمائیم و از عوام زدگی بپرهیزیم.

وی افزود: هر هنرجویی فضای تصویری مورد علاقه خود را دنبال می‌کند؛ چرا که هنر فضایی برای بیان درونیات افراد است و هر شخصی درونیات خاص خود را دارد.

روح‌الامین خاطرنشان کرد: باید رنگ‌ها و گرافیک تصویر با نوع وقایع مورد نظر همخوانی داشته باشند؛ مثلاً برای ترسیم صحنه‌های مختلف واقعه عاشورا نمی‌توان از رنگ‌هایی همچون آبی فیروزه‌ای یا به اصطلاح رنگ‌های شاد استفاده کرد.

وی محدودیت‌ها در ترسیم نقاشی‌های دینی را زیاد دانست و گفت: برای ترسیم چهره شخصیت‌های دینی محدودیت داریم و می‌بایست هنرمندان دینی با استفاده از المان‌های محیطی این شخصیت‌ها را به مخاطبین معرفی کنند.

این هنرمند نقاش تصریح کرد: برای تولید آثار هنری فاخر باید تلاش‌های بسیاری نمود؛ همواره در طول تاریخ بشر موفقیت همراه با سختی بوده است.

وی با اشاره به تغییر در سبک زندگی مردم دنیا افزود: مردم جهان امروز فضای آرام گذشته را ندارند و در ترسیم آثار هنری تمرکز لازم را ندارند؛ این موضوع نیاز به آسیب شناسی دارد.

روح‌الامین بیان داشت: ما نباید به دنبال ایجاد سبک برای خودمان باشیم؛ چرا که سبک از طریق تکرار جوشش هنری فرد به وجود می‌آید.

وی با تشریح ابعاد و سیر تولید اولین تابلوی نقاشی خود گفت: سعی من در تولید این اثر که با عنوان «سکوت» ترسیم کرده‌ام ترکیب روش‌های سنتی با مدرن بوده است.

این نقاش اظهار کرد: باید به خوبی خود را بشناسیم و بدانیم که ذهن ما تا چه اندازه‌ای توان تصویرسازی از مفاهیم را دارد؛ برخی ذهن‌ها ریاضی هستند و توان تصویرسازی آنها پایین است؛ نقاش باید روی طراحی ذهنی خود تمرینات زیادی داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم کوتاه بودن خلق اثر هنری عنوان داشت: اثر هنری باید در زمان کوتاه و بدون فاصله خلق گردد تا از حس هنرمند و جوشش هنری او در مورد آن موضوع کاسته نشود.

روح‌الامین گفت: هنرمند باید بیش از لذت بردن خود از ترسیم نقاشی به خروجی اثر و تأثیر آن بر مخاطبین اهمیت دهد.

وی ادامه داد: نقاش مستند نگار نیست، بلکه روایت‌های شاعرانه‌ای از وقایع را ارائه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha