پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
ارومیه

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: در بسیاری از مساجد ما با معضل برخی هیئت امناها مواجه هستیم که مانع حضور روحانیت در مسجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی، امروز در جلسه بررسی مساجد فاقد روحانی که در سالن شهید امینی سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان این که روحانیت خود را ملتزم به روایت شریف طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ می‌داند، اظهار داشت: روحانیت هر کجا نیاز باشد حاضر می‌شود و پیام اسلام را به گوش مردم می‌رساند و با توجه به تغییرات جدید در مدیریت تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، برنامه‌ریزی برای مسائل فرهنگی مد نظر رهبر انقلاب و اجرایی کردن آن‌ها در اولویت این اداره است.

وی با بیان این که برنامه تبلیغات اسلامی در مسیر تحول است، گفت: باید مساجدی که فاقد روحانی هستند احصاء شوند و منابع مالی لازم برای آن مشخص گردد و سازمان تبلیغات اسلامی دوره‌های مختلف مهارت آموزی تبلیغی و مدیریت مساجد و تعامل سازنده با متولیان را، برای طلاب برگزار می‌کند و اعزام روحانیون به مساجد از این ناحیه خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: روحانیت طبق آیه لا نُرِیدُ مِنْکُمْ جَزاءً وَ لا شُکُوراً، در مسئله تبلیغ انتظاری از دیگران ندارد، اما نهادها و مجموعه‌هایی که در مدیریت مساجد نقش دارند، دوره‌های لازم برای همراهی و همکاری با روحانیون را گذارنده باشند و در بسیاری از مساجد ما با معضل برخی هیئت امناها مواجه هستیم که مانع حضور روحانیت در مسجد هستند.

وی در پایان گفت: اداره تبلیغات اسلامی ارومیه این آمادگی را دارد که برای فرماندهان و اعضای شورای پایگاه‌های بسیج دوره‌های آموزشی و مهارتی توانمندسازی را برگزار کند. سخنان روحانیت فصل الخطاب است

 هیئت امنای بسیاری از مساجد ارومیه مانع حضور روحانیت در مسجد هستند

سخنان روحانیت فصل الخطاب است

سرهنگ تقی نجمی هم در این جلسه با اشاره به این که روحانی و امام جماعت، رئیس مسجد است و سخنانش باید فصل الخطاب باشد، گفت: لزوم اسلامی شدن کشور، اسلامی شدن، محلات، شهر و استان هاست و در رأس این سلسله، روحانیت قرار دارد که باید سخنانشان فصل الخطاب باشد و در همه امور احترامشان حفظ شود.

وی افزود: در جاهایی که روحانیت حضور داشتند، توانسته اند با مدیریت خود همه مجموعه‌ها را پای کار بیاورند و این مسئله موجب به حداقل رسیدن مشکلات و آسیب‌ها شده است و همکاری روحانیون با پایگاه‌های بسیج موجب کاهش مشکلات در محلات خواهد شد.

جانشین سپاه شهدای آذربایجان غربی، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود معیشت روحانیون است که باید متولیان مساجد، فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج این مسئله را مد نظر قرار دهند و با همکاری و هم اندیشی مردمی آن را حل کنند.

در این جلسه وجود برخی هیئت امناهای دارای تفکر بسته، عدم وجود متولی واحد در امر تبلیغ و مساجد، نبود منابع مالی معیّن برای ایاب و ذهاب روحانیون و نبود خانه عالم در روستاها از مهم‌ترین مشکلات مساجد در مسئله تبلیغ عنوان شد.

 هیئت امنای بسیاری از مساجد ارومیه مانع حضور روحانیت در مسجد هستند

 هیئت امنای بسیاری از مساجد ارومیه مانع حضور روحانیت در مسجد هستند

 هیئت امنای بسیاری از مساجد ارومیه مانع حضور روحانیت در مسجد هستند

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha