دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کمالی

مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت تشریفات را یکی از موانع ازدواج جوانان دانست و تاکید کرد: زوجین و والدینشان را قانع کنیم ازدواج را آسان بگیرند و این کار نیاز به فرهنگ سازی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام موسی کمالی، مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت، صبح امروز در جلسه کارگروه ازدواج آسان، یکی از معضلات جامعه امروزی در کشور را کم شدن ازدواج و زاد و ولد دانست و گفت: فرهنگ غلط کم شدن تعداد اعضای خانواده‌ها و پایین آمدن رشد جمعیت، خلاف دستورات دین اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) است و ادامه این سیاست، باعث پیر شدن جمعیت و بحران ناشی از آن خواهد شد.

مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت با اشاره به افزایش ازدواج در سال گذشته گفت: افزایش آمار ازدواج در سال ۹۹ از پیامدهای مثبت شیوع ویروس کروناست که تغییر در باورها و سنت‌های غلط به ویژه در بخش ازدواج زوجین ایجاد کرد.

وی، تشریفات را یکی از موانع ازدواج جوانان دانست و تاکید کرد: باید زوجین و والدینشان را قانع کنیم ازدواج را آسان بگیرند و این کار نیاز به فرهنگ سازی دارد.

حجت الاسلام کمالی با بیان اینکه جایگاه ۲۷ کشوری در ازدواج زیبنده استان نیست، تصریح کرد: استان بوشهر در مبحث ازدواج بسیار عقب است و برای جبران آن باید جهادی وارد میدان عمل شد.

مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت ازدواج ماه عسلی را یکی از اهداف کوتاه مدت عنوان کرد و ادامه داد: برای فرهنگ سازی و شروع کار، تا ۲۲ بهمن ماه باید حداقل ۲۲ ازدواج آسان را در هر شهرستان انجام دهیم.

حجت الاسلام کمالی گفت: ازدواج ماه عسلی به این شکل صورت گیرد که زوجین بدون تشریفات و مراسم‌های پرهزینه، برای شروع زندگی به ماه عسل بروند و زندگی مشترکشان را آغاز کنند.

وی با تاکید بر اینکه استانداری، معاونت فرهنگی سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و مؤسسات مردم نهاد تا ۲۲ بهمن، مقدمات این اقدام فرهنگی را برای انجام در دهه مبارک فجر آماده کنند، خاطرنشان کرد: کلیه مراسم‌های این اقدام از تأمین جهیزیه و رهن منزل تا بدرقه و هزینه سفر و اقامت باید تأمین شود.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha