جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ترکمانه

حوزه/مدیرعامل بنیاد برکت از اجرای ۱۷۱ هزار طرح اشتغال‌زایی توسط این بنیاد در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بنیاد برکت با عنایت مقام معظم رهبری تشکیل شد.

و: ادامه داد از همان ابتدا رهبری معظم انقلاب فرمودند هزار منطقه در کشور باید آباد شود بنیاد برکت هم مبنای خود را بر محرومیت‌زدایی در مناطق محروم گذاشت چرا که امام هم فرموده بودند که منابع باید برای محرومین باشد.

مدیرعامل بنیاد برکت اظهار کرد: در این ۱۴ سال کارهایی بزرگی در زمینه‌های مختلف عمرانی و زیرساختی شکل گرفت ۱۸۰۰ مدرسه در کشور ساخته شد که برنامه ساخت ۲۵۰۰ مدرسه در دستور کار است؛ در حوزه بهداشت و درمان کارهای بزرگی انجام شد؛ تعداد زیادی راه، جاده و قنات ساخته شد؛ کار دیگری که به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد اشتغالزایی است، زیرا نیاز اصلی کشور هم در کلام رهبری همین بوده و ۵ سالی است که به صورت ویژه در حوزه اشتغال‌زایی فعال هستیم.

ترکمانه افزود: امروز ۱۷۱ هزار طرح اشتغالزایی اجرایی شده، برای مثال امروز به کارگاهی رفتیم که ۱۶ نفر ناشنوا در یاسوج کیف و چرم تولید می‌کردند که آثار اجتماعی بسیار بالایی داشته و علاوه بر اینکه خودشان از بیکاری نجات یافته‌اند خانواده‌های آنها نیز مشکلات بسیاری را پشت سر می‌گذارند.

وی گفت: در اشتغال فقط دنبال وام دادن نیستیم، بلکه پیشرفت مناطق مد نظر است؛ در بنیاد برکت در زمینه اشتغال به دنبال تسهیلگری و ارائه خدمات در کنار آن هستیم و اهلیت‌سنجی کرده آموزش‌های لازم را می‌دهیم و تا ۳ سال چتر حمایتی خود را بالای سر آنها نگه می‌داریم؛ تا امروز ۹۵ درصد از طرح‌های اشتغالزایی پایدار بوده که بیشتر آنها مورد بررسی قرار گرفته است که حاصل یک تلاش و مطالعه بوده است.

ترکمانه افزود: امروز روستاییان به حاشیه شهرها آمده‌اند و باید خدمات زیادی به آنها ارائه شود و علاوه بر آن شغلی نیز داشته باشند؛ آن‌ها اکثراً دچار آسیب‌های اجتماعی شده و برخی به زندان می‌روند که باید هزینه زندان آنها را هم بدهیم و اگر یک دهم پول‌ها را در روستاها هزینه می‌کردیم کمک بزرگی به کشور می‌شد.

وی با بیان اینکه مناطق کم‌برخوردار مورد توجه قرار گرفته و طرح «به روستا برمی‌گردیم» در بنیاد برکت در دستور کار است، گفت: تا الان ۵ هزار نفر از آن استفاده کرده و به روستاها برگشته‌اند و امیدواریم بتوانیم در سال آینده تعداد بسیار زیادی از حاشیه‌نشینان را به روستاها برگردانیم.

ترکمانه با اشاره اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اشتغال هم کارهای بسیار خوبی انجام شده و در ۵۷ روستا یک نفر نیست که تقاضای شغل داشته باشد، «گفت: طرح به روستا» برمی‌گردیم را در استان اجرا می‌کنیم و معتقدیم که در شهر سی سخت می‌توان به گونه‌ای عمل کرد که هیچ فردی نیاز به اشتغال نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مجموعه بنیاد برکت چابک بوده و کلاً ۴۰ نفر نیروهای پرسنلی و سازمانی آن هستیم و ۸۰۰ نفر هم تسهیل‌گر رابطه ساختاری و سازمانی با ما دارند، یادآور شد: رهبری معظم انقلاب هم از این چابکی بنیاد برکت بسیار خوشحال هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha