شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست هم اندیشی اعضای کمیته فلسفه دبیرخانه حمایت از پژوهش های حوزه

حوزه/ حجت الاسلام غفاری، گفت: فلسفه اسلامی اگر بخواهد به مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پاسخ دهد می‌بایست ضرورت‌های خود را در رفع نیازهای جامعه امروز به خوبی تشخیص دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید احمد غفاری عضو دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه عصر امروز در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و اولویت‌های پژوهشی جامعه و نظام با موضوع «دانش فلسفه، مسائل و اولویت‌های نظام اسلامی» که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و از سوی معاونت پژوهش حوزه برگزار شد گفت: در ذیل دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی کمیته فلسفه شکل گرفته است که در آن بررسی تفصیلی آثار و طرح نامه‌های پیشنهادی مرتبط با این رشته مورد بررسی انجام می‌گیرد.

وی افزود: اینجا فرصت بسیار مناسبی ایجاد شده است تا حوزه‌های علمیه از تولیدات پژوهشگران فلسفه حمایت و در نشر آنها نقش آفرینی جدی تری داشته باشند.

حجت الاسلام غفاری خاطرنشان کرد: مسئله‌ای همچون فلسفه زن و خانواده مورد توجه غربیان بوده و هست و ما هم نباید در این زمینه دچار غفلت شویم.

وی تبیین ضرورت‌های فلسفه اسلامی در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی را از کارهای لازم حوزه دانست و گفت: فلسفه اسلامی اگر بخواهد به مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پاسخ دهد می‌بایست ضرورت‌های خود را در رفع نیازهای جامعه امروز تشخیص دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha