جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دانش آموزان اشکذری

حوزه/ استاندار یزد با ارسال لوح تقدیر و تمثال شهدای ورزشکار اشکذر از فعالیت جمعی از دانش آموزان اشکذری در اجرای طرح معرفی شهدای ورزشکار شهرستان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، ظهر امروز آیین تقدیر از دانش آموزان فعال اشکذری در اجرای طرح «شیر مادر نان پدر حلالت» در سالن فوتسال شهرستان تقدیر شد.

این مراسم که با حضور سرپرست فرمانداری و برخی از مسئولین اجرایی اشکذر برگزار شد، هدیه استاندار یزد دکتر فاطمی به همراه لوح شهدای ورزشکار به ۲۴ دانش آموزی که شهدای ورزشکار شهرستان اشکذر را معرفی کرده بودند اهدا شد.

ردایی، فرماندار در سخنان کوتاهی، با قدردانی از دانش آموزان گفت: قدر این لحظات نوجوانی خود را بدانید و جمع‌های خوب را برای خودتان حفظ کنید که یکی از همین جمع‌های خوب سبب شد شهدای ورزشکار را به نسل نوجوان معرفی کنید.

بر اساس این گزارش، ۲۴ نفر از دانش آموزان شهرستان اشکذر در آبان ماه ۱۴۰۰ به مناسبت هشتم آبان و روز شهادت نوجوان شهید محمد حسین فهمیده از مجموعه‌ای به نام «شیر مادر، نان پدر حلالت» رونمایی کردند که در این مجموعه ۱۵ شهید ورزشکار معرفی شدند و پس از این برنامه استاندار محترم دکتر فاطمی قول داد از حرکت زیبا تقدیر کنند که در مراسم امروز وعده استاندار عملی شد.

یادنامه ۱۴ ورزشکار شهید شهرستان اشکذر

در بین ۳۰۵ شهید شهرستان اشکذر که در میدان بازی دنیا، شانه‌های دنیا را بر خاک گذاشتند و ترس از مرگ را ضربه فنی کردند، نام‌هایی می‌بینیم که در میدان‌های ورزشی دیده می‌شدند.

شهید علی محمد دهقانی فرزند رجبعلی که مدال شهادت را در درگیری با قاچاقچیان کویر ساغند در سوم خرداد ۷۷ گرفت هم کاراته کار می‌کرد و هم بسکتبال لیست بود.

دیگر رزمی کاران شهید شهرستان اشکذر که کاراته کار می‌کردند: محمدحسین رفیعی مجومرد که در عملیات فتح المبین ۲۹ اسفند ۶۰ شهید شد، شهید محمدحسن اشکذری فرزند غلامحسین بود که در عملیات رمضان ۲۳ تیر ۶۰ مدال شهادت را گرفت.

شهید کاراته کار شهید محمود دهقانی فرزند غلامحسین که در عملیات بیت المقدس ۲۳ خرداد ۶۷ به شهادت رسید.

شهید بمانعلی دهقانی فرزند غلامحسین که در والفجر ۸، ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۴ به شهادت رسید.

شهید کاراته کار که البته دقیق‌تر بگوییم رشته کیو کوشین کاراته، مجید زارع بود که در ۱۶ تیر ۱۳۷۲ در درگیری با اشرار ضدانقلاب در پیرانشهر کردستان به شهادت رسید.

شهید محمد حسین دهقانی فرزند رجبعلی که در عملیات پدافندی ۱۸ اسفند ۶۱ به شهادت رسید کونگ‌فو کار بود و برادرش شهید عباسعلی دهقانی که در فتح‌المبین در دومین روز عید نوروز ۶۱ به شهادت رسید والیبالیست و فوتبالیست هم بود.

بد نیست حالا که صحبت از فوتبال شد یادی کنیم از دو دانش‌آموز فوتبالیست شهید اشکذر، آقا عباس جعفری نسب و جلال کلانتری که همیشه گل می‌کاشتند.

سردار شهید عباس دهقانی رزمی کار بعدی است که کیوکوشین کاراته کار می‌کرد و در عملیات بیت‌المقدس ۲۳ خرداد به شهادت رسید.

دانش‌آموز شهید قاسم حاتمی که نامش چند سالی بر روی جایزه سالیانه قاسم ویژه نوجوانان نمونه حک شده است، هم فوتبال و هم تنیس روی میز بازی می‌کرد.

یادی بکنیم از پهلوان کشتی گیر سردار شهید محمد کاظم دهقانی که در عملیات بدر ۲۳ اسفند ۶۳ به شهادت رسید و بر سکوی قهرمانی شهادت ایستاد.

صحبت از کشتی و ورزش پهلوانی شد یادی بکنیم از الگوی پهلوانان زورخانه شهرستان اشکذر شهید ناصر علی مظفری روستای شمسی که به اشاره مرشد در گود عملیات کوشک چرخی زد و ۳ مرداد ۶۳ به شهادت رسید و با زبان بی زبانی گفت: «پوریای ولی بودن در زمان ما یعنی لبیک به امام و رهبر گفتن».

استاندار یزد از دانش آموزان راوی شهدا تقدیر کرد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha