جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خدری

حجت الاسلام خدری گفت: دولتمردان باید تدبیر اساسی و اراده جدی برای کاهش ضعف مدیریتی و رفع فساد اداری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، در خطبه‌های نماز جمعه شهر چغادک، اظهار داشت: نعمت پیروزی انقلاب اسلامی از بزرگترین نعمت‌های الهی برای بشریت است؛ رهبری‌های یک انسان الهی و خون پاک شهیدان، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و حرکت جدیدی در جهان آغاز شد، امروز با همه جانفشانی ها و پایداری‌ها و پایمردی‌های ملت ایران، می‌بینیم که ملت در سختی به سر می‌برند و شکاف عجیب طبقاتی ایجاد شده و کار انقلاب به خوبی پیش نمی‌رود. علت چیست و منشأ این نابسامانی‌ها کجاست؟

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه خطر جدی امروز برای انقلاب اسلامی، همین ضعف مدیریتی و فساد اداری است، گفت: آنچه که ملت ما از آن آگاه هستند و روز به روز روشن‌تر می‌شود، متأسفانه ضعف مدیریتی و فساد اداری است که این همه فقر و فساد و تبعیض را رقم زده است. دولتمردان باید تدبیر اساسی و اراده جدی برای کاهش ضعف مدیریتی و رفع فساد اداری داشته باشند.

حجت الاسلام خدری گفت: خداوند پیمان نبسته است که در هر صورت ما را یاری کند، اگر ما خوب عمل کردیم خدا ما را یاری می‌کند، اگر خوب عمل نکردیم خداوند یاری نمی‌کند. اگر با فسادها به صورت جدی مبارزه کنیم خدا به ما کمک می‌کند و کار انقلاب پیش می‌رود و اگر اهمال کاری و سهل انگاری کردیم انقلاب ما در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد.

خطیب جمعه چغادک بیا ن کرد: رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری اخیر با مردم قم در ۱۹ دی ماه راه کارهای بسیار مفیدی را برای دولت مطرح کردند و آن این بود که دولتمردان باید از ظرفیت مردمی برای نظارت عمومی استفاده کنند. قطعاً اگر از نظارت استقبال کنیم و از آن نهراسیم و آن را تقویت کنیم، بسیاری از فسادها برطرف خواهد شد. راهکار دیگری که ایشان مطرح کردند که اگر به آن عمل شود، ضعف مدیریتی کاهش پیدا می‌کند، طراحی سازوکاری برای استفاده از نظرات صاحب نظران و متخصصین در تصمیم‌سازی‌های دستگاه‌های مسئول کشور است که امیدواریم به این رهنمودهای ارزشمند به خوبی عمل شود.

تلاش دشمن، ناامید سازی مردم از نظام اسلامی است

حجت الاسلام خدری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در ارتباط تصویری اخیر (۱۹ دی) با مردم قم گفت: مقام معظم رهبری چند تذکر به دولتمردان دادند که در تذکر ششم مسئله‌ی مردمی بودن را مطرح کردند و فرمودند: بحمداللّه دولتی که امروز بر سر کار است، ارتباطاتش با مردم خوب است، این را باید تکمیل کرد. اوّلاً ادامه پیدا کند. ثانیاً به وعده‌هایی که به مردم داده می‌شود عمل شود. آنجایی که عمل به این وعده امکان‌پذیر نیست برای مردم توضیح بدهند.

خطیب جمعه چغادک گفت: دشمن امروز تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا مردم را از نظام و از دولت جدید ناامید کند، با اینکه رئیس جمهور محترم الحمدلله بسیار جدی و پرتلاش و با برنامه هستند و شبانه روز برای حل مشکلات تلاش می‌کنند ولی رسانه‌های دشمن در تلاشند تا موفقیت‌ها را تضعیف و مشکلات را برجسته کنند. لذا مسؤلین باید در عمل به وعده‌ها، جدیت بیشتری از خود نشان دهند و امیدواری مردم را تقویت کنند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha