یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
توکلی

حوزه / بازیگر سریال «نوار زرد ۲» گفت: در این مجموعه تصویرسازی درست از پلیس ایرانی صورت گرفته است، چون هم قانومندی را در پلیس می‌بینیم هم اینکه عطوفت و مهر ایرانی در پلیس دیده می شود.

رضا توکلی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون حضورش در سریال «نوار زرد» اظهار کرد: این مجموعه توانسته به خوبی تصویرگر پلیس ایرانی باشد. پلیس ایرانی نه تنها حافظ قانون است بلکه عواطف انسانی و اخلاقی نیز در او وجود دارد. به نظرم این اتفاق به شکل خوبی در سریال مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: یک سریال پلیسی وقتی خوب است که بتواند فرهنگ و اخلاقیات ایرانی را به خوبی مدنظر قرار دهد. نمونه این اتفاق را در سریال «سفر سبز» شاهد بودیم که در آن سریال که با استقبال بسیار مردم روبه‌رو شد نقش پلیس را بازی می‌کردم. پلیس در آن سریال پلیس هم مجری قانون بود هم باورهای دینی و احساسات و عطوفت ایران را مد نظر داشت.

بازیگر سریال سریال «مردان انجلس» در پاسخ به این سوال که در سریال پلیسی چگونه می‌توان به موضوعات دینی توجه کرد گفت: اتفاقاً یکی از بهترین گزینه‌ها برای توجهات دینی در سریال‌سازی آثار پلیسی است، چون نیروی خیر و شری که در این کارها وجود دارد می‌تواند به خوبی موضوعات دینی را مدنظر قرار دهد در زمان به واسطه کارهای پلیسی می‌توان بایدها و نبایدهایی که در جامعه رخ می‌دهد را به لحاظ جامعه‌شناسی و روانشناسی مد نظر قرار داد.

توکلی متذکر شد: پرداخت دینی در آثار پلیسی نیازمند رعایت برخی ظرایف است که از عهده هر فیلمسازی بر نمی‌آید در این مجموعه سروش محمدزاده به خوبی توانست آنچه مدنظر است را به شکلی زیبا و تأثیرگذار تصویر کند. من حتی اعتقاد دارم نوع حرکت دوربین نیز می‌تواند به انتقال پیام کمک کند برای همین است که تخصص را اصلی اساسی در موفقیت یک اثر نمایشی می‌دانم.

وی تاکید کرد: اگر فیلم یا سریالی می‌خواهد جریان‌ساز باشد باید از بالاترین کیفیت فنی بهره برد. من با این گفته که معنا به تنهایی می‌تواند عاملی برای موفقیت یک فیلم یا سریال باشد موفق نیستم بلکه اعتقادم این است که تکنیک و معنا با هم دو بازوی موفقیت یک اثر نمایشی را شکل می‌دهند.

بازیگر سریال «سفر سبز» با بیان اینکه کار پلیسی موفق می‌توانند الگوساز نیز باشد، گفت: یکی دیگر از خاصیت‌های کارهای پلیسی این است که می‌تواند برای جامعه الگو سازی باشد. این در سریال‌های پلیسی به ویژه برای جوانان جذابیت بالایی دارد و به آنها مسیر صحیح زندگی را می‌آموزد و قهرمانان واقعی را معرفی می‌کند.

این بازیگر با بیان اینکه مردم همیشه از کارهای خوب استقبال خواهند کرد، بیان کرد: اگر فیلم و سریال از استانداردهای خوبی بهره برده باشد مطمئن باشید با استقبال مخاطب نیز مواجه می‌شود اما متأسفانه برخی آثار سخیف که به اسم کمدی هم اکنون تولید می‌شود نه تنها کارکرد مثبت ندارد بلکه نتیجه معکوس نیز به همراه خواهد داشت.

توکلی در پایان تاکید کرد: متأسفم که بسیاری از کارهای نمایشی موفق در بروکراسی گرفتار آمده‌اند و فرصت ساخته‌شدن پیدا نکردند، برای نمونه من خود چندین بار طرح‌های خوبی به مسئولان ارائه داده‌ام، اما هیچ گاه همراهی لازم را برای ساخت به دست نیاوردم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha