پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کرامتی

حوزه/ نشست توجیهی نحوه اجرای فعالیت‌های پژوهشی فاخر با حضور مدیران و معاونین پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، نشست توجیهی پیرامون نحوه اجرای فعالیت‌های پژوهشی فاخر با حضور مدیران و معاونین پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان سمنان برگزار شد.

در این نشست کرامتی، رئیس اداره ارتباطات و تعاملات پژوهشی، فعالیت‌های فاخر پژوهشی را در قالب این عناوین معرفی کرد: همایش‌های علمی در قالب کنگره و کنفرانس‌، همایش علمی در قالب سمپوزیوم، سمینار، نشست و ژورنال کلاب، نشریات تخصصی، نشریات علمی، کرسی علمی ترویجی، کرسی آزاد اندیشی و کارگاه‌های پژوهشی.

وی افزود: افق ۱۴۱۴ در حوزه خواهران تدوین شده که قرار است در سال ۱۴۱۴ حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یک مرجع علمی در بین مجامع علمی کشور شناخته شوند. در این راستا برنامه ۵ ساله ناظر بر افق ۱۴۱۴ نوشته شده که امسال اولین سال اجرای آن است.

کرامتی اظهار کرد: بحث پژوهش دارای ۴ راهبرد است که عبارتند از:

۱. اشراب پژوهش در نظام آموزش

۲. فراهم نمودن زیرساخت‌های پژوهش حرفه ای

۳. شناسایی و پرورش نخبگان پژوهشی

۴. استانداردسازی متون تحصیلی در راستای توانمندسازی طلاب

وی اظهار کرد: حدود ده سال است که حوزه خواهران مقوله پژوهش را به صورت جدی دنبال می‌کند و در این راستا در افق ۱۴۱۴ در پی تربیت و پرورش طلاب پژوهشگر حرفه‌ای و حمایت از آنها در سطوح مختلف می‌باشد. بنابراین فعالیت‌های فاخر پژوهشی باید به سمت پژوهش‌های حرفه‌ای سوق پیدا کند و نباید شتاب زده عمل کرد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha