پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / نشست هم اندیشی روحانیون شاغل در ادارات با حوزه علمیه استان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آبروی همه ما وابسته به یکدیگر است، گفت: باید بدانیم اگر طلبه‌ای دچار مشکل شود به معنای آن است که من با آن مشکل روبرو شده‌ام و لازم است تا برای رفع آن اقدام کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در نشست هم اندیشی روحانیون شاغل در ادارات با حوزه علمیه استان، با تقدیر از زحمات آیت الله موسوی اصفهانی به جهت ارتقا جایگاه حوزه علمیه همدان در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: مدیر حوزه استان دغدغه فراوانی برای رشد حوزه‌ها و بر طرف سازی مشکلات طلاب دارد که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خانه اصلی همه طلاب است، گفت: با وجود آنکه برخی از طلاب در اماکن مختلفی مشغول به فعالیت هستند، اما در اصل همه ما متعلق به حوزه علمیه هستیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه آبروی حوزه علمیه، آبروی همه ما و عزت حوزه، عزت همه ما است، مطرح کرد: مردم ما را به عنوان کارمند نمی‌شناسند، بلکه ما را یک طلبه می‌دانند و لذا جدا از همه نبوده و نیستیم.

وی با اشاره به نقش حوزه در عرصه فرهنگ، یادآور شد: یکی از مسائلی که نیاز امروز جامعه است، فرهنگ سازی وظیفه و جایگاه حوزه در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: روحانیون شاغل در ادارات در کنار فعالیت خود بهتر است بدانند که در حوزه چه خبر است.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون نباید از حوزه غافل شوند، گفت: زمانی که با طلاب ارتباط بیشتری داشته باشیم و از شرایط و مشکلات آنها مطلع باشیم، قطعاً احساس مسئولیت بیشتری نسبت به حوزه و البته طلاب خواهیم داشت.

آبروی همه طلاب به یکدیگر گره خورده است

رئیس شورای حوزه استان با بیان اینکه آبروی همه ما وابسته به یکدیگر است، اظهار داشت: باید بدانیم اگر طلبه‌ای دچار مشکل شود به معنای آن است که من با آن مشکل روبرو شده‌ام و لازم است تا برای رفع آن اقدام کنم.

وی با اشاره به اینکه روحانیون شاغل در ادارات باید در ایجاد منابع پایدار همفکری داشته باشند، گفت: ظرفیت‌شناسی و همفکری در عرصه ایجاد منابع پایدار از انتظاراتی است که از حاضرین در جلسه وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه مدیریت اقتصادی در اسلام، کرامت محور است، خاطر نشان کرد: اینکه تنها حوزه را با کمک‌های خیرین اداره کنیم از نظر اسلام نیز قابل قبول نیست و لازم است تا به دنبال منابع پایدار باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه متعلق به صاحب زمان (عج) است و اسم شخص مطرح نیست، گفت: هر قدمی که برای حوزه بر می‌داریم برای صاحب اصلی آن حضرت حجت (عج) برداشته‌ایم و باید با این نیت جلو برویم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین با اشاره بر لزوم رفع مشکلات معیشتی طلاب، مطرح کرد: طلبه‌ای که فکرش مشغول مشکلات معیشتی است، نمی‌تواند کار تبلیغی خود را به درستی انجام دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    حرف حق زدید
  • رضا IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    از نظر مردم با این حجم عظیم اعتبارات دولتی نهادهای مذهبی و منابعی که از طریق مراجع اعظم تامین میشود نبایستی طلاب دچار مشکلی باشند بهتر است مدیران مالی قدرتمندی در این نهادها انتخاب شوند تا چرخ مالی بهتری صورت گیرد
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      حجم عظیم ؟! وانگهی طبق توصیه حکیمانه رهبری اعتبارات این چنینی می بایست برای مسایل عمرانی حوزه در نظر گرفت تا نوساناتش مشکلی برای پرداختی های طلاب نداشته باشد.