جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: اگر ما نتوانیم الگوهای درست و صحیح را به مردم معرفی کنیم، جوانان، نوجوانان و نسل جدید به سمت سلبریتی ها خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، به لزوم مردمی سازی مناسبت‌های ملی و مذهبی اشاره کرد و اظهار داشت: در برگزاری مراسمات و مناسبت‌های ملی و مذهبی نباید منتظر ابلاغیه‌های مرکز باشیم بلکه لازم است به صورت خودجوش و جهادی وارد شده و به تبیین ابعاد مختلف انقلاب بپردازیم.

وی اضافه کرد: بزرگان انقلاب و دین هم با استناد به آیه " قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَفُرَادَی " توصیه به حرکت‌های جهادی و مردمی در مسائل دینی و انقلابی می‌کنند و مهم‌ترین مسئله مد نظر مقام معظم رهبری در فعالیت‌های انقلابی مردمی سازی آن هاست و نباید از این مسئله غفلت کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: پیاده روی اربعین یک نمونه موفق حرکت مردمی است که به دلیل مشارکت و همکاری همه اقشار مردم روز به روز پر رنگ تر می‌شود و شاید اگر دولت‌ها و حکومت‌ها اقدام به برگزاری آن می‌کردند نمی‌توانستند به این عظمت برگزار کنند.

وی با بیان اینکه باید از پیاده روی اربعین برای مردمی سازی جریان‌های انقلابی و دینی الگوبرداری کنیم، گفت: باید دهه فجر، ایام‌های انقلابی و مذهبی به سمت مردمی سازی بروند و همه اقشار مردم در این امر مشارکت کنند.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه غفلت ما از تبیین دستاوردهای انقلاب میدان را برای جولان دشمن فراهم کرده است، افزود: ما نتوانسته‌ایم آنگونه که باید دستاوردهای انقلاب، جنایت پهلوی علیه دین، هویت ملی و مذهبی و الگوهای انقلاب را به مردم تبیین کنیم و دشمن از این خلاء استفاده کرده و جای جلاد و مظلوم را عوض می‌کند.

وی بر لزوم معرفی سردار سلیمانی و دیگر رویش‌ها و شهدای شاخص انقلاب به نسل جدید خصوصاً دانش آموزان بیان داشت: با برگزاری مراسمات و همایش‌های تکراری و روتین نمی‌توانیم نسل جدید را با الگوهای انقلابی آشنا کنیم چرا که این گونه مراسمات مخاطب خاص خود را دارد و باید رویش‌ها و الگوهای دینی و انقلابی را به نسل جدید معرفی کنیم و آموزش و پرورش فرصت بسیاری مناسبی برای این کار است و تبلیغات اسلامی آماده همه نوع همکاری در این زمینه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه عنوان کرد: اگر ما نتوانیم الگوهای درست و صحیح را به مردم معرفی کنیم، جوانان، نوجوانان و نسل جدید به سمت سلبریتی ها خواهند رفت.

وی اضافه کرد: ارومیه و آذربایجان غربی در پیروزی انقلاب نقش پررنگی داشتند و قیام دوم بهمن مردم ارومیه علیه رژیم ستم شاهی به رهبری علما و روحانیت نمونه بارز آن است و باید نسل جدید با علمایی همچون آیات قره باغی، قریشی و حسنی آشنا شوند و تبلیغات اسلامی از همه ظرفیت هیئات مذهبی، مؤسسات قرآنی، تشکلات دینی و روحانیت برای این کار استفاده خواهد کرد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام ناصر آقایی گفت: انقلاب اسلامی به جهان ثابت کرد که احکام خدا و حکومت مردمی قابل جمع است که می‌توان حاکمیتِ احکام الهی را با حاکمیتِ مردم بر سرنوشت و زندگی خویش توأم کرد.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ماه ۵۷ تعجب جامعه جهانی علی‌الخصوص ایادی استکبار را با خود به همراه داشت که چگونه می‌شود یک شخص این حرکت مردمی را سال‌ها دور از کشور راهبری کند که سرانجام سبب سقوط دولت دست نشانده شأن شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: این پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با لبیک گویی مردم به رهبری داهیانه امام راحل و لطف و عنایت خداوند متعال ممکن و همچنین سبب کاشت بذر کینه و نفرت در دل آمریکا و ایادی مستکبرش شد.

وی تشریح کرد: جوانان در هر جامعه و کشور محور حرکت در تمامی عرصه‌ها ازجمله سیاسی، اجتماعی اقتصادی و فرهنگی و… می‌باشند باشند چرا که همواره از دیگر افراد جلوتر بوده و کارآمدتر هستند.

حجت الاسلام آقایی در پایان گفت: جوانان ایران اسلامی بدانند که استکبار برای بیرون راندن آنها از صحنه این مبارزه، مشغول پول خرج کردن و طراحی انواع نقشه‌ها از جمله تهاجم فرهنگی، تحریف انقلاب اسلامی و … هستند و تنها هدف این نقشه‌ها، جوانان مؤمن و انقلابی و شجاعی است که با اینکه انقلاب را ندیده‌اند اما تا آخرین قطره خون خود در راه آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند تا هدف‌های انقلاب را به غایت نهایی خود برسانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha