پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست بنیاد علوی

حوزه/امام جمعه یاسوج خواستار ادامه فعالیت بنیاد علوی در بخش دیشموک و شهرستان لنده شد و اضافه کرد: همکاری مدیران کل استان برای به ثمر رساندن طرح‌های اجرا شده بنیاد علوی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، ظهر امروز در نشست با مسئولان بنیاد علوی شهرستان‌های لنده و دیشموک که در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: تلاش‌ها و طرح‌های اجرایی بنیاد علوی در مناطق مختلف استان برای محرومیت زدایی، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار، قابل تقدیر و تأثیر گذار است.

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی افزود: خوشبختانه بنیاد علوی فعالیت‌های خوبی در این دو منطقه انجام داده که همکاری مدیران کل استان برای به ثمر رساندن طرح‌های اجرا شده ضروری است.

وی با بیان اینکه اعتبارات بنیاد علوی به صورت نقدی است و ۷۰۰ میلیارد ریال به حوزه راهسازی اختصاص داده شده ادامه داد: با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی به نحو مطلوب انجام شود.

امام جمعه یاسوج خواستار ادامه فعالیت بنیاد علوی در بخش دیشموک و شهرستان لنده شد و اضافه کرد: مسئولان این بنیاد با تهران مکاتبه کنند تا حضور این بنیاد تمدید شود و طرح‌های نیمه تمام بهره برداری شود.

ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی با بنیاد علوی

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه دلیل راکد ماندن برخی طرح‌ها در لنده و دیشموک را ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی با بنیاد علوی عنوان کرد و گفت: اگر فرمانداران در جلسات سازمان برنامه برای تخصیص اعتبارات حضور داشتند این مشکلات پیش نمی‌آمد.

عسکری، راهکار توسعه مناطق با مشارکت بنیاد علوی را در فعال بودن دبیرخانه این مرکز در استان عنوان کرد و افزود: باید طرح‌ها تعریف و پیگیری و گزارش آن‌ها هر چند ماه یک بار به مراجع ذیربط داده، تا تصمیمات لازم گرفته شود.

وی به محدود بودن منابع دولت اشاره کرد و ادامه داد: لازم است برای سال ۱۴۰۱ جلسه‌ای با فرمانداران شهرستان‌های کهگیلویه و لنده برگزار تا طرح‌ها با توجه به اولویت تأمین اعتبار شوند.

برخی مدیران کل حتی برای بررسی طرح‌ها در جلسات هماهنگی شرکت نکردند

امام جمعه شهر لنده نیز استقرار بنیاد علوی در این شهرستان را نعمت بسیار بزرگی دانست و گفت: سال ۹۶ با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین استاندار وقت استان و رئیس بنیاد مستضعفان مقرر شد طرح‌های مناطقی را که سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل نیاز به همکاری دارد با مشارکت بنیاد علوی به اتمام برساند.

حجت الاسلام محمودی اصل افزود: با وجود همکاری بنیاد علوی، اما متأسفانه برخی مدیران کل حتی برای بررسی طرح‌ها در جلسات هماهنگی شده شرکت نکردند.

امام جمعه شهرلنده، نمونه این طرح‌ها را در حوزه کشاورزی و راهداری عنوان کرد و ادامه داد: با وجود ارسال نامه رسمی و حتی تماس‌های مکرر تلفنی، اما هیچ گونه همکاری با بنیاد علوی نشده و حتی سهمیه اعتبار خود را پرداخت نکردند.

وی علت به هدف نرسیدن طرح‌های بنیاد علوی در شهرستان لنده را کم کاری برخی مدیران کل دانست و گفت: انتظار می‌رود در فرصت باقی مانده ادارات همکاری لازم را برای به پایان طرح‌ها داشته باشند.

فرماندار شهرستان لنده: ما نمی‌توانیم اعتبارات را جا به جا کنیم

فرماندار شهرستان لنده هم با بیان اینکه مدیران کل بدون مشورت با فرمانداران، اعتبارت را با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مرکز استان مصوب می‌کنند، گفت: بعد از این کار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان فقط عنوان این مصوبات گفته می‌شود و ما نمی‌توانیم اعتبارات را جا به جا کنیم.

تورج رزمجو با انتقاد از قرارداد سازمان‌ها و ادارات کل با بنیاد علوی در خصوص پرداخت نکردن سهمیه این ادارات برای تکمیل طرح‌ها، افزود: وقتی که زمان اجرای تفاهم نامه‌ها رسید مدیران کل عنوان کردند ما اعتبار نداریم، چرا همان روز اول این مورد را بیان نکردند.

دولت مرحله دوم طرح‌های نیم کاره را به پایان برساند.

دبیر بنیاد علوی در لنده نیز در این جلسه با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ آخرین سال حضور بنیاد علوی در این شهرستان است، گفت: این بنیاد در چهار رشته گیاهان دارویی و صنایع دسته طرح‌های خوبی اجرا کرده است و هم اکنون ۲۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی و ۲۰۰ نفر در حوزه دارویی مشغول به کار هستند.

علی نیکبخت با بیان اینکه در سال گذشته، ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۵۳۸ نفر در شهرستان لنده پرداخت شد، افزود: خوشبختانه نیروی انسانی خوبی در این شهرستان وجود دارد و بنیاد نیز برای توانمند سازی آن‌ها تلاش می‌کند.

دبیر بنیاد علوی در شهرستان لنده با بیان اینکه این بنیاد ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای جاده ارتباطی تراب به لنده اختصاص داده است، ادامه داد: مرحله اول این طرح در دست اجرا است و به زودی به پایان می‌رسد که انتظار می‌رود، دولت مرحله دوم آن را نیز به پایان برساند.

نیکبخت با بیان اینکه این بنیاد، ساخت مسکن محرومان را در دست اقدام دارد، گفت: ۸۰ میلیون بلاعوض و ۱۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات توسط بانک ملی برای این افراد اختصاص داده شده که در صورت همکاری بانک ملی به آنان پرداخت می‌شود.

به علت تکمیل نشدن بعضی از طرح‌ها تاکنون ۶۰ میلیون تجهیزات دیشموک به سرقت رفته

امام جمعه دیشموک هم با اشاره به خدمات حضور بنیاد علوی در این بخش، گفت: با وجود خدمات رسانی بنیاد علوی در بخش دیشموک، اما مدیران کل برای به پایان رساندن طرح‌ها همکاری نمی‌کنند.

حجت الاسلام راوند به طرح‌های اداره برق، آب و فاضلاب در بخش دیشموک اشاره کرد و افزود: به علت تکمیل نشدن این طرح‌ها تاکنون ۶۰ میلیون تجهیزات این طرح‌ها به سرقت رفته و این در حالی است که سازمان‌ها و ادارات مربوطه حتی شاکی نمی‌شوند تا دستگاه قضائی این موارد را پیگیری کند.

امام جمعه دیشموک گفت: با وجود مکاتبات قرارگاه عمران آبادنی سپاه و بنیاد علوی برای انجام طرح‌ها، اما بیش از یک ماه طول می‌کشد تا جواب یک مکاتبه اداری داده شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هیچ گونه خدماتی در روستاهای این بخش انجام نداده است، گفت: هم اکنون این روستاها برای گاز رسانی با مشکل مواجه هستند که علت آن انجام نشدن طرح هادی است.

همچنین باقری، مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه ۷۲۰ روستا در استان وجود دارد، گفت: بیش از نیمی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی آن‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در بخش دیشموک وجود دارد، افزود: از این تعداد، طرح هادی ۱۱ روستا انجام شده است.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده گفت: ۷۰ طرح در استان تعریف شده که ۲۵ طرح به مناقصه رفته است.

جانی پور با بیان اینکه ۶۰ درصد طرح‌های روستایی استان آماده آسفالت هستند، ادامه داد: با توجه به برودت هوا و بارندگی و برف بعد از عید نوروز آسفالت روستاها انجام می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha