شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام آخوندی

حوزه / کارشناس مذهبی در جشن گلریزان مادران زندانی گفت: زن محور خانواده هست پس زمانی که او ناراحت باشد همه خانواده ناراحت و اندوهگین می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام آخوندی، در جشن گل‌ریزان مادران زندانی که به همت مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر و ستاد دیه شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خداوند به پیامبر اسلام فرمود اگر به خاطر تو رسول الله نبود این عالم را خلق نمی‌کردم و اگر به خاطر شمس جمال حضرت علی بن ابیطالب (ع) نبود رسول الله را خلق نمی‌کردم و اگر به خاطر حضرت فاطمه (س) نبود شما دو تا را خلق نمی‌کردم.

وی بیان کرد: شیعه یعنی «پیرو» پس باید در سبک زندگی‌هایمان پیرو اهل بیت علیهم السلام باشیم.

کارشناس مذهبی افزود: با توجه به حدیث کساء می‌فهمیم که باید با کلام و منش خوب و زیبا با اعضای خانواده صحبت و رفتار کرد.

حجت الاسلام آخوندی گفت: در روایت داریم خانه‌ای در منظر فرشتگان نورانی است که در آن خانه قرآن تلاوت شود و نیز زن و شوهر و اهل خانه با محبت با هم رفتار کنند.

وی افزود: از حدیث کساء یاد می‌گیریم که وقتی همسر وارد خانه می‌شود به استقبالش برویم و یا فرزندان را با القاب زیبا مثل میوه دلم صدا بزنیم.

این کارشناس مذهبی در بخشی از سخنانش، تفاوت‌های ذهنی و روانشناسی زن و مرد را تشریح کرد و ادامه داد: زن و شوهر حتی در بیرون از خانه نیز با القاب محترمانه یکدیگر را صدا بزنند و در منزل هیچ گاه جلوی فرزندان بدگویی همسر را نگویند زیرا باعث کوچک شدن خود می‌شوند و سیستم عصبی بچه به هم می‌ریزند.

حجت الاسلام آخوندی تصریح کرد: مردان هم در محیط خانواده به زنان اجازه صحبت کردن و انتقاد بدهند زیرا عدم بیان مشکلات و ناراحتی‌ها برای همسر باعث افسردگی زنان می‌شود و کانون خانواده را دچار تزلزل می‌کند.

وی تصریح کرد: زن محور محبت خانواده است، پس زمانی که او ناراحت باشد همه خانواده ناراحت و اندوهگین می‌شوند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha