سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نشست

امام جمعه شهر چرام در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با شعار «پویش نه به اسلحه در عزا و عروسی» اظهار کرد: متاسفانه رسم غلط تیراندازی ها در مراسم ها بسیار آزار دهنده شده و امنیت روانی مردم را به هم ریخته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام با شعار «پویش نه به اسلحه» در مراسم‌های شادی و عزا، با حضور امام جمعه، فرماندار، دادستان و دیگر مسئولین ادارات و نهادها و سازمان‌های دولتی و همچنین ۲۰۰ نفر معتمدین و صاحبان نفوذ از ایل‌ها و طوایف چرام، در مصلای نماز ابوطالب (ع) برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام سید نوراله افشار، امام جمعه شهر چرام ضمن خوش آمدی گوی و خیرمقدم، به معتمدین و سایر نهادهای شرکت کننده گفت: در بسیاری از مواقع وقتی دچار مشکل و گرفتاری می‌شویم حسرتش را می‌خوریم. اما باید هر انسانی بداند که علاج واقعه را پیش از رخداد در نظر داشته باشد، تا خودمان نخواهیم مشکلی حل نمی‌شود؛ باید نگذاریم حادثه اتفاق بیفتد بعد به فکر چاره باشیم و همه باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم تا آرامش به جامعه برگردد.

امام جمعه چرام افزود: تیراندازی در مراسم‌ها با توجه به اتفاقات تلخی که در سالیان اخیر تا امروز رخ داده است نه تنها از یک رسم و حتی سرگرمی فاصله گرفته، بلکه امنیت روانی مردم را هدف گرفته است.

وی عنوان کرد: متأسفانه رسم غلط تیراندازی‌ها در مراسم‌ها آن هم در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار آزار دهنده شده و کلیپ‌های ناهنجاری در فضای مجازی منتشر و جلوه نازیبا و غیرمانوسی را از استان ما به سراسر ایران مخابره کرده که بعضاً باعث فرار سرمایه، عدم احساس امنیت و مسائل مختلف شده است.

رئیس شواری فرهنگ عمومی شهرستان چرام با بیان اینکه چند نفر دیگر باید قربانی رسم غلط تیراندازی در مراسم‌ها شود، اظهار داشت: بهتر نیست به جای رواج فرهنگ غلط تیراندازی‌ها در پیش پا افتاده‌ترین مراسم‌ها، درختی بنام افراد بکاریم تا یاد و نامش همیشه بماند و به جای این فرهنگ غلط نهادینه گردد.

فرهنگ غلط تیراندازی‌های تبدیل به یک معضل اجتماعی شده است

در ادامه این نشست، عبدالرحمان توفیقیان فرماندار جدید چرام، در خصوص بحث تیراندازی در اینگونه مراسم‌ها، گفت: فرهنگ غلط تیراندازی‌ها در خوزستان و در مراسمات عزا و عروسی که تبدیل به یک معضل اجتماعی شده بود، اکنون با وساطت متنفذین و ریش سفیدان و مسئولین در خوزستان، به جای استفاده از اسلحه و تیر اندازی در مراسم‌ها به کاشت درخت روی آوردند.

فرماندار چرام گفت: هنوز فاصله بین ما و فرزندان ما آنقدر زیاد نشده که نتوانیم کنترل کنیم، ان شاءالله که حضور شما معتمدین و ریش سفیدان منجر به جمع‌آوری این معضل شود.

نشست متفاوت شورای فرهنگ عمومی چرام با شعار «پویش نه به اسلحه در عزا و عروسی»

تمامی سلاح‌ها جمع‌آوری خواهد شد

حجت‌الاسلام سجاد آذریتون، دادستان چرام هم در این نشست عنوان کرد: تمامی سلاح‌ها جمع‌آوری خواهد شد و هر اسلحه با عناوین مختلف از میراث خانواده و ارزشمند بودن و مجاز و غیر مجاز همه به دستور مقامات ارشد قضائی جمع‌آوری می‌شود.

دادستان چرام با بیان اینکه شما معتمدین و ریش سفیدان در گذرگاه‌های حساس حضور داشتید و همیار ما بوده‌اید، اظهار داشت: اگر این نشست‌ها و سخنرانی‌ها به فعلیت نرسد بی فایده است، امنیت زیر بنای توسعه و موجب جذب سرمایه گذار می‌گردد.

آذریتون بیان کرد: بخشی از این فرهنگ سازی به دست رسانه‌هاست که الحمدلله اصحاب رسانه در چرام همراه و همگام ما بوده‌اند و باید برای برداشتن این فرهنگ غلط کمک کنند.

این مقام قضائی در ادامه افزود: تجربه نشان داده که تیراندازی در مراسمات برای خود مردم دردسر ساز است همانند حادثه‌ای که اتفاق افتاد، ما زندانی داریم که به دلیل حمل و نگهداری اسلحه در حال حبس کشیدن است.

دادستان چرام گفت: در کنار برخورد قاطع، انتظار داریم شما هم همکاری کنید تا این رسم برچیده شود و تحت هیچ شرایطی برای فرد خاطی واسطه‌گری نکنید.

پویش مردمی «نه به اسلحه در مراسم‌های شادی و عزا»

در ادامه این نشست، سید محمد تقوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام ضمن خیرمقدم خدمت به مدعوین متنفذین و ریش سفیدان و مسئولین و تشکر از امام جمعه و فرماندار، گفت: موضوع جلسه این ماه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پویش مردمی «نه به اسلحه در مراسم‌های شادی و عزا» هست که امیدواریم با کمک شما بزرگان و ریش سفیدان بتوانیم برگ زرین دیگری در تاریخ سراسر افتخار چرام رقم بزنیم.

در این نشست تعدادی از معتمدین نیز نظرات خود را بیان داشتند.

خبرنگار: سینا امیرپور

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha