سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دکتر رفیعی

حوزه/ رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی از حضور حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی به‌عنوان سخنران ویژه کنگره بین‌المللی حضرت حمزه (ع) در روز ۱۴ بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن‌اسلامی، در چهارمین جلسه کمیته علمی همایش بین‌المللی «حضرت حمزه (ع)» با اشاره به روز برگزاری کنگره، اظهار کرد: در صبح روز افتتاحیه، پس از قرائت پیام رهبر معظم انقلاب و سخنران ویژه، ارائه چهار مقاله را خواهیم داشت و بعد از ظهر نیز برنامه‌ها با چند پنل تخصصی دنبال خواهد شد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه افزود: در مراسم افتتاحیه کنگره حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی، از مراجع معظم تقلید و آیت‌الله علیرضا اعرافی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیر حوزه‌های علمیه، به ایراد سخن خواهند پرداخت.

وی تأکید کرد: ایجاد جریان علمی و توجه به سیر اندیشه‌ای و سیره زندگانی بزرگان دین، یکی از اهداف برگزاری چنین همایش‌هایی بوده، لذا نیاز است تا بحث ولایت‌مداری و دشمن‌ستیزی حضرت حمزه (ع) در انتخاب مقالات ارائه‌شده در صحن همایش مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، با بیان اینکه همایش در ۱۴ بهمن، صبح به صورت عمومی و عصر در قالب پنل‌های تخصصی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت کمیته‌های اجرایی، تشریفات و پشتیبانی، در ارتقای سطح برگزاری همایش بسیار مؤثر خواهد بود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: بیش از ۹۰ مقاله با تنوع ملیتی و زبانی به دبیرخانه این همایش رسیده است که ۲۵ مقاله سفارشی و به همت استادان تدوین شده و در کنار آن، پنج جلد کتاب نیز آماده چاپ است.

وی، با اشاره به چاپ مقالات منتخب این همایش در مجلات علمی پژوهشی، اظهار کرد: مقالات به صورت تخصصی، ناظر به «حوزه تاریخ»، «قرآن و سنت»، «ادبیات و رسانه» و نیز «منبع‌شناسی» دسته‌بندی شده است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha