چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
سید جلال رضوی مهر

حوزه/ نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه جوانان باید سعی کنند تا با شهدا ارتباط برقرار کنند و برای رهایی از مشکلات سراغ وصیت نامه شهدا بروند، گفت: مگر می‌شود کسی با شهدا رفاقت کند و رنگ و بوی شهدا را نگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام‌والمسلمین سید جلال رضوی مهر، شب گذشته در مراسم یادواره شهدا مسجد جامع همدان، با بیان اینکه شهدا بهترین بندگانی هستند که توسط خداوند انتخاب می‌شوند، اظهار داشت: شهدا انسان‌های تکلیف محور و مسئولیت پذیری بودند که با مطالعه کتاب زندگی آنها، هر گوشه‌اش مملو از مطالب غنی و پر محتوا برای زندگی فرد فرد جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا شاقول مستقیم حرکت کردن در مسیر فی‌الله هستند، مطرح کرد: حب الهی در تمام مراحل زندگی شهدا دیده می‌شود، بزرگانی که زیبایی‌های دنیا نتوانست آنها را مجذوب خود کند و فریب دهد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه نمی‌توان در خط سرخ شهدا قرار گرفت و با ولایت زاویه داشت، گفت: شهدا در محور مطالبات امامین انقلاب حرکت کردند و فارغ از سن و سال، آنچنان روح بزرگی داشتند که در رفتار و گفتار آنها پیروی از ولایت و مرد میدان بودن نمود بسیاری داشته و دارد.

وی با بیان اینکه وصیت نامه شهدا میراثی ماندگار و معنوی در نزد خانواده شهدا است، عنوان کرد: شهدا با گوشت تن خود در برابر دشمن، خاکریز ایجاد کردند و با وجود آنکه بسیاری از آنها به سن تکلیف نرسیده بودند، اما اسلحه تکلیف را به دست گرفتند.

عده‌ای ۸ سال فرهنگ کشور را غارت کردند

وی تصریح کرد: عده‌ای که ۸ سال بر فرهنگ کشور تاختند و آن را غارت کردند و حتی بر مرد میدان نیز رحم نکردند، امروز دغدغه آنها این شده است که چرا مراسم عزاداری دهه محرم، دهه صفر و ایام فاطمیه برگزار می‌کنیم.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی مقیم قم با بیان اینکه این افراد معنای فضای معنوی جلسات سیدالشهدا (ع) را درک نمی‌کنند، اظهار داشت: از آنجایی که این افراد تربیت دینی نداشته‌اند، بنابراین باورشان بر این است که مادها و کورش‌ها انسان را تربیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه متولی شهید تنها خانواده شهدا نیستند، بلکه آحاد مردم در محور مقاومت متولی شهدا هستند، خاطر نشان کرد: اگر جامعه‌ای نسبت به شهدا بی‌توجه باشد، باید گفت که نمک نشناسی و گناه کرده‌، چرا که امنیت و آسایش امروز نتیجه ایثار و از خودگذشتگی شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه ما اجازه نداریم ذره‌ای از اهداف شهدا فاصله بگیریم، گفت: فرهنگ شهید، فرهنگ انسان ساز است و می‌تواند نسل زمینه ساز ظهور را تربیت کند، بنابراین نباید تنها به همین جلسات اکتفا کرد و در کنار این جلسات لازم است تا پژوهشکده‌ای نیز برای شهدای عزیز ایجاد شود.

شهدا امامزادگان عصر حاضرند

وی، وصیت نامه شهدا را سند زنده گویای راه و رسم شهیدان دانست و مطرح کرد: جوانان باید سعی کنند تا با شهدا ارتباط برقرار کنند و برای رهایی از مشکلات خود سراغ وصیت نامه شهدا بروند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: وصیت شهدا هوشیاری نسبت به نفوذ بیگانگان و منافقان و پشتیبانی از ولایت فقیه است و امروز باید با احترام به خون پاک شهدا، با تمام توان از امانت آنها مراقبت کنیم.

وی چنین مراسم‌هایی را پایگاه تجدید میثاق با شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: شهدا امامزادگان عصر ما هستند و خوب است که نذر برای شهید را در جامعه در بین مردم احیا کنیم.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی مقیم قم با بیان اینکه به نیابت از شهدا زیارت عاشورا بخوانیم و یا به زیارت برویم، گفت: اگر بتوانیم با شهدا رفاقت کنیم، قطعاً در برزخ دستان ما را خواهند گرفت و در این دنیا نیز گره‌های کوری که در زندگی وجود دارد را باز خواهند کرد.

وی با طرح این سوال که مگر می‌شود کسی با شهدا رفاقت کند و رنگ و بوی شهدا را نگیرد، اظهار داشت: مکتب شهدا همانند مکتب حاج قاسم سلیمانی‌ها و شهید همدانی‌ها، انسان ساز است و می‌تواند انسان را تربیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، شهدا را گنجی در جامعه امروز دانست که باید به بهترین نحو از آن بهره ببریم، یادآور شد: روزگاری شهدایی در این مملکت بودند که نسبت به بیت‌المال حتی در زمان نبرد هم حساس بودند، اما امروز افرادی را مشاهده می‌کنیم که آنچنان بیت‌المال را سر کشیده و زندگی ننگینی را برای خود رقم زده‌اند که هر چه پرونده‌های آن‌ها توسط قوه قضائیه تورق می‌شود، بوی تعفن آن خانواده معظم شهدا را بیشتر آزار می‌دهد.

وی تصریح کرد: از روز اول اسلام، خط کفر و دوگانگی با صراط مستقیم و جریان مثبت و منفی با یکدیگر درگیر بوده و تا ابد نیز این درگیر ادامه خواهد داشت و آنچه مهم است، آن است که از خدا بخواهیم تا مرگ ما را در شهادت قرار دهد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha