پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم بانوان

حوزه/ کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه خداوند در حدیث کساء اهل بیت را با نام حضرت زهرا به افلاکیان و اهل آسمان و زمین معرفی می کند، گفت: در جامعه امروز با مجاهدت بانوان فاطمی نقشه های دشمنان اسلام خنثی و ناکارآمد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم دریاباری در مراسم جشن بزرگ «برای مادرم» که در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد؛ با بیان اینکه خداوند در حدیث کساء دلیل خلقت عالم هستی و تمامی کائنات را مَحبت اهل بیت علیه‌السلام عنوان می‌کند، اظهار کرد: وقتی خداوند در این حدیث ناب می‌خواهد اهل بیت علیه‌السلام را به اهل آسمان، زمین و افلاکیان معرفی کند، می‌فرماید «کسانی که در زیر کساء قرار دارند فاطمه و پدرش حضرت رسول صلی الله علیه و آله، فاطمه و همسرش امام علی علیه السلام، فاطمه و پسرانش امام حسن و امام حسین علیه السلام» هستند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، تصریح کرد: این حدیث به خوبی معرف جایگاه، مقام و منزلت حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان یک بانو است و اسلام با فاطمه زهرا سلام الله علیها به اهل آسمان و زمین معرفی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه چنین مقام و منزلتی برای زن تنها در اندیشه شیعه وجود دارد، افزود: متأسفانه در دیگر ادیان تحریف شده نه تنها مقام و منزلت زن نادیده گرفته می‌شود؛ بلکه زن مترداف و همسان با شیطان است.

دریاباری با اشاره به اینکه مجاهدت زن خوب همسر داری، فرزند پروری و فرزند آوری و به عبارت دقیق‌تر خدمت به خانواده است، گفت: برخلاف هجمه‌های دشمنان اسلام که ارزش زن به انجام کارهای سخت بیرون از خانه، اختلاط با مردان نامحرم و انجام فعالیت‌های همسان با مردان است، در اسلام شخصیت زن در خانه پرورده می‌شود.

وی تصریح کرد: در عالم هستی شخصیتی به عظمت و مقام حضرت زهرا سلام الله علیها وجود ندارد و شخصیتی به این عظمت قابل تصور نیست؛ اما زمانی که رسول خدا صلی الله علیه و آله امور خانه را به حضرت زهرا سلام الله علیها سپردند ایشان بسیار خشنود شدند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: حضرت زهرا سلام الله علیها با وجود شخصیت بی بدیل هرگز به رسول خدا صلی الله علیه و آله اعتراض نکردند که چرا با این شخصیت امور خانه و فرزند پروری را به من سپرده اید و این بانوی عظیم الشان از اینکه مجبور به اختلاط با مردان نامحرمان نبودند از این تقسیم کار رضایت زیادی داشتند.

دریاباری با اشاره به اینکه شخصیت زن در خانه پرورده می‌شود، گفت: حضرت زهرا سلام الله با وجود اینکه زندگی کوتاهی داشتند در مدت ۱۰ سال زندگی با امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام مجاهدت زیادی داشتند و چهار فرزند را به دنیا آورده و به بهترین شکل پرورش دادند.

وی افزود: فرزند آوری و پرورش فرزندان کار دشواری است؛ اما بانو حضرت زهرا سلام الله علیها با وجود اینکه اختلاف سنی فرزندانشان کم بود، شیردهی و تربیت فرزندان خود را به تنهایی انجام دادند و در این زمینه از کس دیگری کمک نگرفته اند که این امر نشان دهنده شأن و ثواب عظیم شیردهی و تربیت فرزندان برای مادران است.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر این که در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام در جبهه سخت‌ترین مشکلات و دشواری‌ها را تحمل کردند؛ اما فرمان امام خمینی (ره) را به عنوان نایب امام زمان به بهترین شکل به انجام رساندند، تصریح کرد: خواسته امروز امام خامنه‌ای از بانوان جوان فرزند آوری است و بانوان جوان باید با وجود دشواری در این راه مجاهدت کنند تا به بهترین شکل ممکن فرمان ولی امر مسلمین را اطاعت کنند.

دریاباری فرزند آوری، فرزند پروری و احترام به همسر را مهم‌ترین مجاهدت بانوان امروز عنوان کرد، گفت: با مجاهدت بانوان مسلمان در خانه و خانواده تمام مشکلات برطرف خواهد شد و هجمه‌های دشمنان با وجود مجاهدت بانوان در خانه و خانواده ناکارآمد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها نه تنها در خانه مجاهدت کردند و برای امام زمان خویش یاوران شایسته تربیت کردند، یادآور شد: حضرت زهرا سلام الله علیها با یاری امام علی علیه‌السلام تمام توطئه‌های شیطان و کارگزاران شیطان را در تاریخ بشریت با مجاهدت خویش نابود کردند و امروز رسالت بانوان فاطمی این است که فاطمه وار با فرزند آوری، فرزند پروری اسلامی و همسر داری شایسته نقشه‌های غرب را برای از بین بردن کانون خانه و خانواده در جامعه ناکارآمد کنند و این رسالت خطیر و مهم جز با مجاهدت بانوان فاطمی ممکن نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha