شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تاکید بر رفاقت پدر و مادر با فرزندان، اظهار کرد: اگر والدین تلاش کنند دوست فرزندان خود باشند، هنرمند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، عصر روز شنبه در نشست ماهانه تربیتی با جوانان، در محل مصلای امام خمینی (ره) رشت با اشاره شهوت و هوسرانی در انسان‌ها، اظهار کرد: شهوت و هوسرانی با اراده انسان قابل کنترل است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ابتدای شهوت رانی لذت و انتهای آن آشفتگی و نابودی است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام صلی الله و آله و سلم می‌فرمایند؛ کسی که هوسرانی می‌کند خدا لذت ایمان را از او می‌گیرد، بنابراین لذت ایمان را کسی می‌چشد که هوسرانی نکند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به میل بیشتر انسان به خوبی‌ها در جوانی اشاره کرد و گفت: انسان در دوران جوانی با اراده قوی می‌تواند هوسرانی را مهار کند.

وی با اشاره به اینکه مردان بزرگ در جوانی تلاشگر بودند، بیان کرد: انسان رشد یافته کسی است که دائم در مقام تلاش و کار باشد و خود را در معرض جهاد قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به اهمیت نماز و روزه برای ایجاد اراده قوی در انسان اشاره کرد و یادآور شد: خدا نماز و روزه را واجب کرد تا انسان با قدرت و اراده قوی به سعادت برسد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تاکید بر رفاقت پدر و مادر با فرزندان، اظهار کرد: اگر والدین تلاش کنند دوست فرزندان خود باشند، هنرمند هستند.

وی، رفاقت با انسان‌های خوب را دارو عنوان کرد و افزود: مسجد از مکان‌های مناسب برای یافتن دوستان خوب است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خدا به انسان نیکوکار نزدیک است و دوستش دارد، تصریح کرد: رفیق و دوست خوب و صمیمی می‌تواند بسیار کارگشا باشد ضمن اینکه دوست ناسالم آسیب‌زا است.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha