شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / حشن میلاد حضرت زهرا(س) و عمامه گذاری طلاب همدانی

حوزه/ مدیر مؤسسه مسجد با تاکید بر اینکه طلاب از ارتباط با مردم و حضور در مساجد نباید غافل شوند، گفت: مسجد پایگاه اصلی روحانیت است و لذا فعالیت در اماکن مختلف، نباید مانع از حضور و ارتباط طلاب با مساجد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین تقی قرائتی مدیر مؤسسه مسجد، عصر امروز در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) در مدرسه علمیه آیت الله آخوند (ره) همدان، با بیان اینکه آزاد اندیشی یکی از ویژگی‌های بارز طلاب است، اظهار داشت: به دلیل همین آزاد اندیشی بود که حوزه علمیه را مادر انقلاب نامیده‌اند.

وی افزود: طلبه‌ای می‌تواند در مسیر طلبگی موفق باشد که این آزادگی و آزاد اندیشی خود را به ارتباط با خداوند گره بزند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه طلاب از ارتباط با مردم و حضور در مساجد نباید غافل شوند، گفت: مسجد پایگاه اصلی روحانیت است، ولذا فعالیت در اماکن مختلف، نباید مانع از حضور و ارتباط شما با مساجد باشد.

وی با گلایه از اینکه مساجد در دوران کرونا مورد بی‌مهری قرار گرفتند، مطرح کرد: بارها مشاهده شده است که برای مشکلات در رشته‌های مختلف ورزشی و یا تعطیلی سینما، جلسات متعددی برگزار می‌شود، اما زمانی که مساجد در دوران کرونا تعطیل بود کسی از مسئولان حرفی نزد.

مدیر مؤسسه مسجد با اشاره به اینکه تا به حال مورد مثبتی از کرونا در مساجد به اثبات نرسیده است، یادآور شد: در حالی امروز استخرها و تالارها باز هستند که بارها بر قدرت سرایت بیماری در این اماکن توسط متخصصان تاکید شده است.

وی با تبریک به طلاب معمم شده، اظهار داشت: همه ادیان دارای لباسی خاص هستند، اما لباس روحانیت ما خاص‌تر است و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: طلاب همیشه و در همه حال آماده خدمت رسانی به مردم بوده و هستند، ولذا به همین دلیل گفته شده است طلاب کفن خود را دور سرشان پیچیده‌اند.

لباس روحانیت، لباس دفاع و حمایت از دین است

وی با تاکید بر اینکه طلاب قدر این لباس و جایگاه را بدانند، گفت: لباس روحانیت، لباس حمایت از دین است.

مدیر مؤسسه مسجد با اشاره به اینکه بنده ۵۰ سال از معمم شدنم می‌گذرد، عنوان کرد: در تمامی این سال‌ها لحظه‌ای از این انتخاب پشیمان نبوده‌ام و همیشه به این مسئله افتخار کرده و خواهم کرد، تا جایی که هر چهار پسرم، دامادهایم و برخی نوه‌هایم همه روحانی هستند.

وی با بیان اینکه مردم ایران نسبت به علما و بزرگان احترام ویژه‌ای قائل هستند، گفت: این سوالی بی‌پاسخ برای دشمن است که چه طور ملت ایران اسلامی در ۴۲ سال گذشته همیشه از روحانیت استقبال کرده و با وجود تمامی نقشه‌های دشمن شکافی در این بین ایجاد نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طلاب نسبت به احترام اساتید باید بسیار مراقب باشند، یادآور شد: اگر کسی در سال‌های گذشته طلاب را در خیابان مشاهده می‌کرد، از روی راه رفتن، نوع چهره و حتی لباس پوشیدنشان متوجه می‌شد که آنها شاگرد کدام یک از اساتید هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha